Kirjoittaja Aihe: Missilet suomessa  (Luettu 31744 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tanehau

• Peruskäyttäjä
    • Stalker Racing Team
    • Sähköposti
Vs: Missilet suomessa
« Vastaus #45 : Tammikuu 12, 2016, 19:24:03 ip »
Itse joululomalla rakentelin itselle missilen. Audi A4 B5 1.8 turbo quattro 5-lovinen manuaali 4.556 perävälityksellä. Tästä aikomus tehdä tästä myös takavetoinen eli; jakolaatikon tasauspyörästö torsen hitsata lukkoon kuin myös perä. Pidän kilpien välissä ja olen kyllä enemmän kun innoissani semmosesta roiskimis driftingistä hauskanpito mielessä! :)
Stalker Racing Team, Audi A4 B5 4.2 V8 32v 6-speed RetardWD

Facebook: www.facebook.com/StalkerRacingTeam

Poissa Pena

• Vakionaama
  • no onhan se
« Vastaus #46 : Tammikuu 13, 2016, 16:50:47 ip »
Aika vähän noita missileitä vieläkään, aihiotkin aika hintavia. Mitä nyt selasi nettiautosta kirteereillä: max.6000, manuaali, bensa, takaveto, niin tulihan sieltä muutama vaihtoehto:
-Bemarit, 325 ja isompikoneiset. Briteissähän näillä luisutellaan paljonkin, painoa pois, halppis coilit ja lukkoperä. Hyvin näyttää menevän ja varmasti hauskaa.
-Meset, niistä ei tietoa. Siinä käsityksessä oon että laiskanpuoleisia ja painavia? Myöskään alustan päivitys ei taida onnistua kovin halvalla ja helpolla?
-Omega? Edullisia ja isolla koneella, lukkoperä vakiona
-joku 80-90 luvun jenkki? Camaro tms. Alustan kanssa voi olla hankala..
-Volvo? Hyvin potkuahan niistä ainakin saa.

Tosin sitä mieltä olen edelleen, ettei siihen hauskanpitoon/aloittelijalle tarvi satoja heppoja, wisefabia, semisliksejä.
Hauskaa oli ex nissanillakin(300hp), miataa olen nyt katsellut. Todella kevyt ja tasapainoinen, osia saa eikä maksa maltaita, ja rengaskokokin on maltillinen(halpa).
Tosin kyllähän ratakin vaikuttaa paljon, jos miettii vaikkapa affen rinteitä ja 200hp niin.. ::)

Poissa JouMan

• Peruskäyttäjä
    • Sähköposti
« Vastaus #47 : Tammikuu 13, 2016, 19:46:22 ip »
Aika vähän noita missileitä vieläkään, aihiotkin aika hintavia. Mitä nyt selasi nettiautosta kirteereillä: max.6000, manuaali, bensa, takaveto, niin tulihan sieltä muutama vaihtoehto:
-Bemarit, 325 ja isompikoneiset. Briteissähän näillä luisutellaan paljonkin, painoa pois, halppis coilit ja lukkoperä. Hyvin näyttää menevän ja varmasti hauskaa.
-Meset, niistä ei tietoa. Siinä käsityksessä oon että laiskanpuoleisia ja painavia? Myöskään alustan päivitys ei taida onnistua kovin halvalla ja helpolla?
-Omega? Edullisia ja isolla koneella, lukkoperä vakiona
-joku 80-90 luvun jenkki? Camaro tms. Alustan kanssa voi olla hankala..
-Volvo? Hyvin potkuahan niistä ainakin saa.

Tosin sitä mieltä olen edelleen, ettei siihen hauskanpitoon/aloittelijalle tarvi satoja heppoja, wisefabia, semisliksejä.
Hauskaa oli ex nissanillakin(300hp), miataa olen nyt katsellut. Todella kevyt ja tasapainoinen, osia saa eikä maksa maltaita, ja rengaskokokin on maltillinen(halpa).
Tosin kyllähän ratakin vaikuttaa paljon, jos miettii vaikkapa affen rinteitä ja 200hp niin.. ::)

Volvo 740 vois olla aika kukkaro ystävällinen... 2,3 turbo, tuurillaan viel lukkoperällä. Ja jos ei nii kemppi liima on halpaa  :) Ahtoja aavistuksen ylös nii kai kulkee ainakin alkuun.
531 kansi tottakai ois jees, mut mistä niitä enää löytää  ;D Kevennys, häkki ja "leimakylmänä jakkara", joku kiinan "laatu" hydraalikäppäri... Manuaaliaskit kai näissä vähän kompastuskivi? Automaatit vahvoja
mut eihän niillä aja hullukaan luisuu  :D
Noilla eväillä kun oisin itekkin rakentanu harjottelu drifterin aikanaan nii oisin ajanu jo monta vuotta sitten, luultavasti syvälle metsään mut ajanu kuitenkin. Nyt monta vuotta rakennettu samaa romuu kun iisakin kirkkoo ja ees tähdet ei kerro millon ajetaan  ::)

Poissa micco

• Peruskäyttäjä
    • Sähköposti
« Vastaus #48 : Tammikuu 13, 2016, 20:15:18 ip »
Tuosta mainio missile: http://www.nettiauto.com/infiniti/q45t/7291817
On tosin automaagivaihteinen mutta 300ZX:n manuaalivaihteiston asennus ei liene mittava operaatio...
Niin ja käsijarruhan on jalalla poljettava mutta senhän kaikki muuttaa hydrauliseksi kuitenkin.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 13, 2016, 20:17:59 ip kirjoittanut micco »
500whp.net

Poissa saquzi

• Uusi käyttäjä
    • Sähköposti
« Vastaus #49 : Tammikuu 14, 2016, 11:11:25 ap »
En aivan ymmärrä, minkä takia missilen pitäis olla tollanen 4000€ maksava värkki, joka vielä automaatti ym? Eikö kaikista järkevin olisi vaan joku mahdollisimman halpa, kevyt ja manuaali takaveto, niinkuin bmw tai volvo? Luulisi löytyvän tonnilla suomestakin sopivia yksilöitä, niinkuin rapakon tapaa löytää.... ??? Ymmärrän toki jos siihen on varaa satsata, mutta auto, jolla ei ajeta missään sarjassa pitää olla lähtökohdaltaan noinkin hyvä?..
Mistään mitään en tiedä, höpisen vain omiani.
-MB w202 VAG2.5TDI voimistettu

Poissa Keme

• Vakionaama
« Vastaus #50 : Tammikuu 18, 2016, 15:45:04 ip »
Eikö kaikista järkevin olisi vaan joku mahdollisimman halpa, kevyt ja manuaali takaveto
Kuulostaa lähtökohtaisesti varsin ok reseptiltä. Sitten kun tohon lisätään voima, niin kustannukset tuppaa nousemaan.

Luulisi löytyvän tonnilla suomestakin sopivia yksilöitä, niinkuin rapakon tapaa löytää.... ???
Briteissä taitaa verotus ja käyttömaksut rankasta huolella noita yhtään suurempi koneisia autoja, joten se näkyy myyntihinnassa. Nettiautostahan ton Suomen hintatason saa melko helposti tarkastettua. Tosin vallitseva vuodenaika on poistanut halvimmat yksilöt tarjonnasta.
JEEE! :)

Poissa Timoni

• Vakionaama
    • Ter-Tech
    • Sähköposti
« Vastaus #51 : Tammikuu 18, 2016, 19:27:24 ip »
Tuossapa jouman kertoikin edullisen vaihtoehdon.. itse oikeastaan oon aina vihannut noita volvon rotteloita mutta parilla kaverilla tässä lepikällä ollut niitä niin isommat suuttimet ja joku viidenkympin lastu kiinni niin johan alkaa kumi sauhuta. tai vaihtoehtoisesti dieselistä tekee ja ei tarvii mitään vaihtaa kun syötöt ja ahdot tappiin niin potkii silleen että kakkosella helppoa leikkiä ja kolmosella riittävällä vauhdilla vielä poikittain menee.. ylikovat pätkästyt jouset vaan alle ja johan loppuu keinuminen ja pidon minimoiminen on varmistettu.. missile kun ei niin sitä pitoa kaipaa vaan tärkeintä että pääsee sladissa ja on hauskaa  :)
nissan skyline r33 "skymaro"

Poissa Tase

• Vakionaama
  • Nissan Skyline R33 GTS-t -95
    • Sähköposti
« Vastaus #52 : Tammikuu 18, 2016, 21:47:09 ip »
En tiedä ootteko kuullu siitä ennen, mutta miten olis s13 nissani ?  ;) On aika hyvä missile aihio, osaa ja tehoa löytyy ihan ok ja 3k€ molemmin puolin pyörii halvimmat.
Nissan Skyline R33 GTS-t -95   "drifteri"
Nissan 180sx s13 "drift missile"

Poissa ?!

• Peruskäyttäjä
« Vastaus #53 : Helmikuu 14, 2016, 19:07:42 ip »
Täällä on ollut ratagurvailussa Omega 3000 joka maksoi kolaroituna,mutta ajokuntoisena 300e v.2010.Sisusta ym ylimääräinen myytiin ja korista oijottiin kolhut sinneppäin sekä tehtiin melko mittavat kevennykset
Tekniikka muutoksina ainoastaa lyhyempi perävälitys ja paremmat etujarrut.

Mahdollisimman halvalla ylläpidettiin ja ratailtiin kesät ja talvet välillä isommallakin porukalla ja kyllä hymyilitti kaikkia ketkä touhuun osallistui.Todella helppo auto ajaa ja kestävä,driftingiin ei kylläkään paras aihio,mutta ylipäätään hupiajoon todella hyvä.

2014 syksyllä oli kori jo melko loppu,joko kierrätykseen tai korjaukseen,hitsattavaa lähinnä reilusti.Päädyttiin sitten ehjäämään ja siistimään muutenkin hieman,touhutonni meni remonttiin.Nyt on kyllä joutunut jo varomaan ettei kaiteisiin lipsahda kun tuli vähän liiankin siisti kopasta.

2015 syksyllä tuli sitten ostettua vähän viritysystävällisempi Toyota tekniikka Obelixsiin,pari touhutonnia tuli sijoitettua taas.Eli ei enään ihan ilmainen "missile" ole tämäkään,mutta ei nyt ihan kauhean kalliskaan,ottaen huomioon kuinka paljon on tennaria on ooppelille annettu.Parhaimmillaan 140l menny bensaa päivässä  :)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 14, 2016, 19:32:26 ip kirjoittanut ?! »
opel on pop

Poissa Mikko

• Pro-kuljettaja
  • Vakionaama
  • **
    • Sähköposti
« Vastaus #54 : Helmikuu 15, 2016, 23:02:48 ip »
Itse hain sen perinteisen E36 325i Bemarin, näyttää noita vielä löytyvän tonnin kahta puolta.
To-do listalla: Painoa pois se mitä saa, lukko ja tiheä perä, jäykkä alusta, ehkä vähän panostusta kääntyvyyteen, katsotaan saako moisen menemään vinossa niillä avuilla.

Sama kampe saa kyllä kelvata myös jäälle ja kohta 11-vuotiaan poikani menopeliksi. Ps. tuosta jääratahommasta, omasta mielestä toimii myös pariajotreeninä -> https://www.facebook.com/autoviitaladrift/videos/1761111940785071/
Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro 6.2 LS3 "Supercharged" -70

Menossa mukana 2015:
www.autoviitala.com
www.cr-renkaat.fi
www.tatech.fi
www.tarranet.fi
www.futurez.fi
www.martelius.com
SEO Kiikoinen
Kent tuotteet
Rosetti
TMAVirtanen.com
Pro Turbo

Poissa pex

• Peruskäyttäjä
    • Sähköposti
« Vastaus #55 : Maaliskuu 04, 2016, 16:43:50 ip »
avk:lta tms puljuistakin löytyy kohtuuhintaisia ja valmiiksi missilelookin omaavia kulkineita kohtuullisella hinnalla kun jaksaa kytistellä..
tälläkinhetkellä oli pari sopivaa ehdokasta jotka ei vaadi muuta kuin kovaa ajoa :D
esim -> https://www.avk.fi/ajoneuvot/bmw/300/492676/bmw-300-4d-sedan-328i-am51-273

bemareihin yms "yleisimpiin" autoihin kun tilaa jom:milta markkinoiden halvimman ja kovimman alustan ja laittaa kummiin riittävästi painetta (+5Bar :o) niin vähemmälläkin teholla pärjää. itse olen kaahoostanut vakioilla VAPARI 240 Volvoilla useita vuosia pellolla, jäällä ja jopa radallakin ja siinä jos jossain oppi luisuttamaan kun autoa pitää oikeasti ajaa että sillä pääsee luisussa kun teho (~90hv) ei päätä huimaa :D