Kirjoittaja Aihe: Kässäriä vai ei?  (Luettu 45150 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jore

  • Vakionaama
  • Viestejä: 1285
Vs: Kässäriä vai ei?
« Vastaus #60 : Syyskuu 28, 2007, 20:30:58 ip »
Onnistuu vakioskäbälläkin mutta hydraulinen helpottaa kyllä hommaa aika helkutisti, itse tykkään lisäksi tuosta pystykahvasta.

Joo, mulle tulee kanssa pysty-hydrauliskäbä ensi kaudeksi, mutta vähän jännittää kaikkien ongelmat niiden kanssa tällä kaudella kun vakio lukkii nätisti sieltä 140kmh:sta ilman hampaat irvessä repimistä   :-\

-Jore

Poissa cossy

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 35
    • Sähköposti
Vs: Kässäriä vai ei?
« Vastaus #61 : Syyskuu 30, 2007, 16:45:43 ip »
ittellä ainakaan ei bemareissa kyllä tuo kässärillä luisuun vieminen oikeen onnistu kässäri ensinnäkin vaikeessa paikassa ja sitten vaikka on kuinka paljon kässäriä säädelly niin ei oikeen onnistu saamaan kunnon säätöjä siihen

Poissa Xan

  • Kuljettaja
  • Vakionaama
  • *
  • Viestejä: 1789
  • Cars change, people don´t.
    • Sähköposti
Vs: Kässäriä vai ei?
« Vastaus #62 : Lokakuu 26, 2007, 22:48:28 ip »
kyl mullaki loppu kesästä alko menemään siihen ku lainaili autoja että käsijarrulle eksy käsi yllättävän usein.... joskus jopa kesken mutkan jos tuli kirraava mutka eteen..... etenki westerin r32 hydr. käkkäri oli miellyttävä yllätys..... sen kanssa tuli aloteltua.... ja sitte kouvolan oman miehen gts-t:n kanssa tuli nyittyä sitte jo vähän pidemmältä ennen mutkaa autoa luisuun..... (kiitos muumille havainto esityksestä kouvolassa....)  ;D
Drift Army ry perustaja sekä hallituksen puheenjohtaja

HCR32 Ikuisuusproggis
325i Missile

Poissa Green_Bastard

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 27
  • Life is hard if you don`t have a car...
Vs: Kässäriä vai ei?
« Vastaus #63 : Toukokuu 04, 2008, 21:23:35 ip »
En hirveästi lukenut noita sivuja joten tämä juttu on voinut tulla on sanotuksi tai sitte ei mutt täss tulee ;D

Autoon on saatava hyvä perstuntuma ja se pitää tunteä suht hyvin. Käsijarru ei ole pakollinen jos auton liikeet tuntee hyvin.
Onhan se tietty loistava ottaa kunnon alkuluisuun käsijarrulla ja se on loistava apu driftauksessa mutta myös ihan perus poljinjarrulla saadaan aikaiseksi hyvää luisua. Yksi hyvä tapa kannattaa kokeilla että ottaa kunnon alkuluisun kepillä ja sitten loppuja ohjailee hiukan etupainoitetuilla etujarruilla esim. kunnon S mutka on hyvä vetää aluilleen käsijarrulla ja toiseen suuntaan taittaessa hieman jarrulla kääntää autoa, mutta sekin tietty on makuasia. Myös ihan kunnon alkuluisu on mahdollista ottaa kunnon vastikkaalla ja normi jarrulla passattua. Ainakin omalla kohdalla tykkään ajaa todella kovasti ihan poljinjarrulla esim. joskus ajelin e30 bemarilla ja tämä yksilö totteli aivan tuhottoman hyvin tuota etujarrun käyttöä. Myös autossa olisi oltava teho/painosuhde kohdallaan ja alavääntöä riittävästi.