Kirjoittaja Aihe: Drifting aihio??  (Luettu 225001 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mini_Me

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 107
    • Sähköposti
Drifting aihio??
« : Tammikuu 11, 2007, 17:59:38 ip »
Eli millanen olis hyvä drifting aihio?? Kysyn siksi että paha drifting kärpänen on purrut ja olisi tarkoitus rakentaa drifteri, mutta tiedot ovat aika vähissä. Eli kaikki tieto otetaan innolla vastaan.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 11, 2007, 18:02:51 ip kirjoittanut Mini_Me »

Poissa Aaperi

  • Vakionaama
  • Viestejä: 831
    • Aaperi.kuvat.fi
    • Sähköposti
Vs: Drifting aihio??
« Vastaus #1 : Tammikuu 11, 2007, 19:46:20 ip »
Pari hyvää aihiota on hachiroku eli ae86 eli gt corolla. Ja 200sx eri vuosimallit. Noilla pääsee jo alkuun. Ja onhan noita omegoja ja c kadetteja yms.
"Drifting is 50% style & 100% driving... doesn't make sense? Well neither does drifting really." - Unknown
Vw Type 3 fastback
Nissan RS13 -> C33

Poissa Mikko

  • Pro-kuljettaja
  • Vakionaama
  • **
  • Viestejä: 2832
    • Sähköposti
Vs: Drifting aihio??
« Vastaus #2 : Tammikuu 11, 2007, 19:54:01 ip »
Sellaisen vinkin antaisin että sellainen auto jota ei tarvi alkaa rakentamaan aivan alusta uusiksi. GT Corolla taitaa kyllä loppupeleissä olla melko tehoton nopeahkoille radoille. 200SX on varmasti hyvä vaihtoehto mutta ostohintaansa nähden tulee melko tyyriiksi ennen kuin hommasta tosissaan mitään tulee.

 Itsellä oli sellainen mielessä kuin E34 M5 bemu, tehoa tarpeeksi, hyvät jarrut, ja painoa kun saa riisuttua satoja kiloja pois niin ei välttämättä ois pikku alusta päivityskellä yhtään hassumpi. Omega 3000, ja vanhemmat riittävällä tekniikalla varustetut Opelit.
Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro 6.2 LS3 "Supercharged" -70

Menossa mukana 2015:
www.autoviitala.com
www.cr-renkaat.fi
www.tatech.fi
www.tarranet.fi
www.futurez.fi
www.martelius.com
SEO Kiikoinen
Kent tuotteet
Rosetti
TMAVirtanen.com
Pro Turbo

Poissa Mini_Me

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 107
    • Sähköposti
Vs: Drifting aihio??
« Vastaus #3 : Tammikuu 11, 2007, 21:54:19 ip »
Pakko myöntää et toi M5 on ollu muista asioista johtuen harkinta listalla, mutta jos sillä vois driftata niin miksei? Silloin sais tilavan,"tehokkaan" takavetosen drifting aihion. 200SX on myös ollut harkinta listalla drifteriksi.

Kiitos näistä. Lisää kaivataan ja tekniikka tietoutta kaivataan.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 11, 2007, 21:57:28 ip kirjoittanut Mini_Me »

Poissa Jore

  • Vakionaama
  • Viestejä: 1285
Vs: Drifting aihio??
« Vastaus #4 : Tammikuu 11, 2007, 22:20:19 ip »
..ja painoa kun saa riisuttua satoja kiloja pois niin ei välttämättä ois pikku alusta päivityskellä yhtään hassumpi.

Heitätkö vinkin että mistä toi "satoja kiloja" lähtee? Vois itsellä olla tarvetta kanssa tuollaiselle laihdutukselle toitsun kanssa  :)

-Jore

Poissa Mikko

  • Pro-kuljettaja
  • Vakionaama
  • **
  • Viestejä: 2832
    • Sähköposti
Vs: Drifting aihio??
« Vastaus #5 : Tammikuu 11, 2007, 22:27:33 ip »
..ja painoa kun saa riisuttua satoja kiloja pois niin ei välttämättä ois pikku alusta päivityskellä yhtään hassumpi.

Heitätkö vinkin että mistä toi "satoja kiloja" lähtee? Vois itsellä olla tarvetta kanssa tuollaiselle laihdutukselle toitsun kanssa  :)

-Jore

Etupenkit 110kg pari jne...

Sisusta pois, takaluukun verhoukset, pakoputkisto kevyempään (tekee kymmeniä kiloja), ovista saanee aika paljon pois. Luukut on aika painavat jos kuitulinjalle lähtee. Kyllä tollattessa mörössä on keventämisen varaa.
Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro 6.2 LS3 "Supercharged" -70

Menossa mukana 2015:
www.autoviitala.com
www.cr-renkaat.fi
www.tatech.fi
www.tarranet.fi
www.futurez.fi
www.martelius.com
SEO Kiikoinen
Kent tuotteet
Rosetti
TMAVirtanen.com
Pro Turbo

Poissa Jore

  • Vakionaama
  • Viestejä: 1285
Vs: Drifting aihio??
« Vastaus #6 : Tammikuu 11, 2007, 22:38:13 ip »
Etupenkit 110kg pari jne...

Tsiisös! Miten voi penkit painaa noin paljon?   :o

-Jore

Poissa Evo

  • Kuljettaja
  • Peruskäyttäjä
  • *
  • Viestejä: 34
  • アンチスキッド
    • Dnsf.org
Vs: Drifting aihio??
« Vastaus #7 : Tammikuu 12, 2007, 01:19:55 ap »
pakoputkisto kevyempään (tekee kymmeniä kiloja)
Jeps, kaverilla tuollainen M5 E34, siitä joskus muinoin vakio putkisto otettiin kokonaisena pois niin kyllä siinä muistaakseen 3 äijää sai nosturin alla pyöriä että se yhtenä kappaleena saatiin sieltä alas eli +60kg painaa katteineen päivineen....
S14a -99

Poissa jkorpi

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 88
Vs: Drifting aihio??
« Vastaus #8 : Tammikuu 13, 2007, 00:29:51 ap »
Mun mielestä ohjeeksi autonhankintaan voisi kelvata seuraavanlainen vinkki.

Katso mitkä on suomen sarjoissa voittaneet eniten kisoja  ???  :)

(Opelit kärkipäässä) ja etenkin 6 sylinteriset suurikonetilavuuksiset vapaastihengittävät. Jos et
Opelia huoli niin BMW ja sekin 6 sylinterisellä koneella tai supra (6cyl) Vaparilla pääsi luultavimmin halvalla alkuun ja
ahtaa voi sitten myöhemmin. En tiedä ketää kuka olisi siirtynyt 6 sylinterisestä drifteristä takaisin neloseen?

Lisää se jonkiverran "näyttävyyttäkin" kun tuollainen kutoskone antaa illuusion katsomoon, että auto kiertäisi enemmän, verrattuna totuttuun perheauton nelisylinteriseen.    ;)

Poissa a7e0

  • Vakionaama
  • Viestejä: 235
Vs: Drifting aihio??
« Vastaus #9 : Tammikuu 13, 2007, 02:49:40 ap »
Yksi mielestäni hyvä aihio on ke70 + 4age eli puoli gt ;)
Melko halpa projekti ja osia kyllä löytyy, erittäin paljon yhtäläisyyksiä ae86:sen kanssa.
Tehojen puolesta jää kyllä aika monelle drifterille, mutta painossa lähes voittamaton :)
Ei ehkä mikään vauhdikkaimman näköinen, mutta sitäkin yllättävämpi kovakulkuisena.
Näitä saisi näkyä enemmänkin rakennettuina, eikä vain amisteltuina.
"Renkaiden tahallinen kiljuttaminen paljastaa, että olet näytönhaluinen aloittelija tai muuten vain tyhmä." - Ensio Itkonen

Poissa andyman

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 128
    • Sähköposti
Vs: Drifting aihio??
« Vastaus #10 : Tammikuu 13, 2007, 10:40:44 ap »
Tietysti riippuu budjetin suuruudesta aikapaljon.

Tuollanen e36 m3 olisi varmasti hyvä peli drifti hommaan.Kaverilla on on se 2.8 koneella oleva.
Siitä on penkitetty 320hv Karalan säätämänä.Muutoksina putkisto,putsari.Vakiona taitaa olla joku 280hv
Jos hommaisi sen 3.2 koneen missä on vakiona tuo 320hv ja viripotentiaalia varmaan jonkun verran enempi.
Siinä taitaa olla alumiiniovet vakiona,en tiedä sitten että onko se muuten painavampi kuin tuo 2.8 koneneinen.

Noissakin on sitä kevennys varaa aikapaljon.Ne vakio sähköpenkitkin taisi olla jotain 50kg:n luokkaa.

Palikoitakin saa varmaan ihan kivasti,kun nuo taisi olla tuotannossa aika pitkään,ja monenlaista kilpasarjaa on ajettu.

Lainaus
Katso mitkä on suomen sarjoissa voittaneet eniten kisoja  Huh  Hymyilee

(Opelit kärkipäässä) ja etenkin 6 sylinteriset suurikonetilavuuksiset vapaastihengittävät. Jos et
Opelia huoli niin BMW ja sekin 6 sylinterisellä koneella tai supra (6cyl) Vaparilla pääsi luultavimmin halvalla alkuun ja
ahtaa voi sitten myöhemmin.

Nuo suomessa menestyneet opelit on kyllä hienoja ja varmasti kovia vehkeitä näihin hommiin.
Kysymys kuuluu mistä sellaisen saa?
Nuo taitaa olla kaikki näytteitä suomalaisesta käsityötaidoista.Kuutoskoneella olevia mantoja ei kasva puissa,eikä myöskään 4.0l omegoita.

Joku omega 3000 onkin sitten jo aika nuhainen pitemmän päälle.

Vaihtoehtoja on paljon,mielikuvitusta ja rahaa käyttämällä  saisi varmasti aikaa mielenkiintoisia laitteita.
Esim.Joitan nelivetoisia voisi muuttaa takavetoiseksi.Jos siis haluaisi erottua joukosta.
Celica,s2,cossuesco,evo3,jne
En tarkemmin tiedä olisko näitä malleja mahdollista muuttaa takavedoksi järkevästi mutta näin ajatusleikkin tasolla noissa voisi olla potentiaalia.




Poissa Jore

  • Vakionaama
  • Viestejä: 1285
Vs: Drifting aihio??
« Vastaus #11 : Tammikuu 13, 2007, 10:52:31 ap »
Vaihtoehtoja on paljon,mielikuvitusta ja rahaa käyttämällä  saisi varmasti aikaa mielenkiintoisia laitteita.
Esim.Joitan nelivetoisia voisi muuttaa takavetoiseksi.Jos siis haluaisi erottua joukosta.
Celica,s2,cossuesco,evo3,jne
En tarkemmin tiedä olisko näitä malleja mahdollista muuttaa takavedoksi järkevästi mutta näin ajatusleikkin tasolla noissa voisi olla potentiaalia.

Cossu-Escon saa takavedoksi käyttämällä Cossu-Sierran (2wd) voimansiirtoa, eli se onnistuu. Celica ja EVO eivät muutu takavedoksi ainakaan ihan pienillä modeilla. Audista ei itsellä ole tietoa. Classic korinen STi RA Impreza olisi hyvä aihio keveytensä ja valmiin tehonsa puolesta, mutta siinäkin menee käsitöiksi jos siitä haluaa takavetoisen.

-Jore

Poissa Kaasu

  • Ylläpitäjä
  • Vakionaama
  • *****
  • Viestejä: 1431
Vs: Drifting aihio??
« Vastaus #12 : Tammikuu 13, 2007, 11:00:20 ap »
Tuollanen e36 m3 olisi varmasti hyvä peli drifti hommaan.Kaverilla on on se 2.8 koneella oleva.
Siitä on penkitetty 320hv Karalan säätämänä.Muutoksina putkisto,putsari.Vakiona taitaa olla joku 280hv
Jos hommaisi sen 3.2 koneen missä on vakiona tuo 320hv ja viripotentiaalia varmaan jonkun verran enempi.
Siinä taitaa olla alumiiniovet vakiona,en tiedä sitten että onko se muuten painavampi kuin tuo 2.8 koneneinen.

Eikös vanhempi e36 ollu 3.0 koneella...

Poissa powered by...

  • Vakionaama
  • Viestejä: 573
  • Hate Crew Member
    • Drifter Project
    • Sähköposti
Vs: Drifting aihio??
« Vastaus #13 : Tammikuu 13, 2007, 11:55:41 ap »
Eikös vanhempi e36 ollu 3.0 koneella...
Juurikin näin.
sitäkin on minun muistaakseni 3.2. M3-urheilumalli tuli myyntiin vuonna 1992 3.0-litraisella (S50B30) -moottorilla ja vuonna 1995 moottori korvattiin 3.2-litraisella, tehokkaammalla S50B32-koneella. Moottorit olivat vapaastihengittäviä suoria 6-sylinterisiä koneita. Malli sai myös ensimmäiset SMG-sekventiaalivaihteiston.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 13, 2007, 11:58:38 ap kirjoittanut powered by... »

Poissa Aaperi

  • Vakionaama
  • Viestejä: 831
    • Aaperi.kuvat.fi
    • Sähköposti
Vs: Drifting aihio??
« Vastaus #14 : Tammikuu 13, 2007, 12:06:57 ip »
GT Corolla taitaa kyllä loppupeleissä olla melko tehoton nopeahkoille radoille.

Tehoton siihen asti kun laittaa 4agzen tai 20 venasen 4agen ja piristää niitä ;) ::)
"Drifting is 50% style & 100% driving... doesn't make sense? Well neither does drifting really." - Unknown
Vw Type 3 fastback
Nissan RS13 -> C33