Kirjoittaja Aihe: Bensalinjat turvatankilta ?  (Luettu 24871 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa spanx

• Vakionaama
    • Sähköposti
Vs: Bensalinjat turvatankilta ?
« Vastaus #45 : Maaliskuu 21, 2013, 14:04:19 ip »
Nyt tuli vietyä mittoja hiflexille.. Voi olla että aika kalliiksi tulee, kun reilu 10m teflonteräspunosletkua ja niihin liittimet ja viritykset..

Ongelmakohtana oli Facetin redtopin ja karkeasuodattimen välinen osuus.. Ainut vaihtoehto on tehdä 1/4 letkulla, mahtaakohan pumppu käydä kovilla/alkaako linja kuristamaan? Olis kiva tietää miten itse olette toteuttaneet facetin ja suodattimen välisen osuuden, tai facetin ja keruusäiliön välisen :)

Poissa NiS0

• Peruskäyttäjä
    • Sähköposti
« Vastaus #46 : Maaliskuu 21, 2013, 15:10:40 ip »
Eihän se linja varsinaiseen bensapumppuun vaikuta. Facettihan vaan pitää keryypytyn täynnä ja eiköhän tuo 6.35mm linja ole ihan riittävä sun setupilla. Voit laskea riittävyyden: suuttimien koko * suuttimien määrä / 1000 * 60min = lph (eli esim. 1000cc * 6 / 1000 * 60min = 360lph)
Eli kun suuttimet on 100% auki tyhjenee välisäiliö tuolla tahdilla. Sit lasket paljon se Facetti sillä 1/4 linjalla sinne säiliöön tuuppaa tavaraa. Tuskin sulla tulee tai toivottavasti ei tule olemaan 100% syötöllä ruutat joten tuo on se yläraja miten paljon sitä soppaa menee.

Poissa saquzi

• Uusi käyttäjä
    • Sähköposti
« Vastaus #47 : Helmikuu 27, 2016, 20:07:44 ip »
Pitäisi hommailla omaan laitteeseen ja myös tuttavan laitteeseen bensalinjavärkkejä pian. Kiinassa on tuollainen an8 letku on halvimmillaan vähän alta kympin metri, mietin vaan kestääkö se e85, letku itsessään on CPE synteettistä kumia, ei teflonia.

http://m.ebay.com/itm/Black-Nylon-Stainless-Steel-Braided-8AN-AN8-8-AN-Fuel-Hose-Oil-Gas-Hose-in-feet-/251971972827?nav=SEARCH

Ja toiseksi, kuinka tuo an8 riittää jos kyseessä turboahdettu viinakone riittääkö 800hp? Tarkoituksena aluksi oli laittaa meno an10 ja paluu regulta an8, mutta tuo an10 taitaa olla ylilyönti alle 1000hp tehoissa? Eipä noilla kiinan hinnoilla ainakaan paljoa eroa tule, oli se sitten an8 vai an10..
Mistään mitään en tiedä, höpisen vain omiani.
-MB w202 VAG2.5TDI voimistettu

Poissa Gutless

• Peruskäyttäjä
« Vastaus #48 : Helmikuu 28, 2016, 12:13:05 ip »
http://stores.ebay.co.uk/Torques-U-K?_trksid=p2047675.l2563 an-8 ptfe eli teflon -letkukaan niin hävyttömän hintaisa ole. Tuolta Torquesin ebay-kaupasta olen itse tilannut ja ihan käypää kamaa. Mutta; Suomesta, Hiflexilta ostettu ptfe -letku on eri kokoista eli siihen eivät käy ebay -liittimet (nämä kivan väriset alumiiniset lentokoneliittimet).

Poissa pasi666

• Uusi käyttäjä
« Vastaus #49 : Helmikuu 28, 2016, 15:43:38 ip »
Kyllä minä laittaisin an10(meno) ja an8(paluu) linjat. 800hp on kuitenkin jo sen verran paljon että osien alimitoitus ei enää kannata. Ja osta kunnon linjat kerralla niin ei tarvi myöhemmin uusia ostaa. Meinaan että itte yrittäny monesti nepistellä noissa osissa mutta kun niitä toiseen kertaan makselee ni hoksaa jossain kohtaa että ei siinä säästäkään  :o

Poissa pex

• Peruskäyttäjä
    • Sähköposti
« Vastaus #50 : Maaliskuu 01, 2016, 09:54:45 ap »
Kyllä minä laittaisin an10(meno) ja an8(paluu) linjat. 800hp on kuitenkin jo sen verran paljon että osien alimitoitus ei enää kannata. Ja osta kunnon linjat kerralla niin ei tarvi myöhemmin uusia ostaa. Meinaan että itte yrittäny monesti nepistellä noissa osissa mutta kun niitä toiseen kertaan makselee ni hoksaa jossain kohtaa että ei siinä säästäkään  :o

aika useasti kyllä suositellaan pykälää isompaa paluulinjaa kun mitä menolinja on ja ymmärtäähän sen, paineella kun lykätään tavaraa niin se virtaa kyllä pienemmässäkin letkussa :o paluulinja taasen pitäisi olla paineeton eli jos paineella lykätään an10 linjaa pitkin tavaraa ja kone on tyhjäkäynnillä niin riittääkö an8 linja paluuksi ettei ala bensanpainen nousta ahtaan paluulinjan vuoksi?? itsellä on niin meno kuin paluulinja samankokoista letkua (8mm teräspunosteflonletku)

lisäksi pisti silmään tuo letkukeskustelu, itselle teetin hydrauliikkaliikkeessä (nestepaine) teräspunos teflonletkusta ja hydrauliikkaliittimistä (jic-liittimet samoja kun an-liittimet) kaikki polttoainelinjat tankki-suodatin/pumppu-suutintukki-paineensäädin-paluu tankkiin yhteensä n.11-12m letkua ja prässätyt liittimet oli n.120€  :o :o ovh hinnat on aika korkeita niinkun kaikissa "alan" liikkeissä mutta kun tinkaa hinnan kohdalleen niin ei paljoa kannata kiinankumiletkuja tilailla..  ::)

Poissa Keme

• Vakionaama
« Vastaus #51 : Maaliskuu 01, 2016, 18:43:49 ip »
aika useasti kyllä suositellaan pykälää isompaa paluulinjaa kun mitä menolinja on ja ymmärtäähän sen, paineella kun lykätään tavaraa niin se virtaa kyllä pienemmässäkin letkussa
Mä en ymmärrä miksi. Siellä paluulinjassa kulkee aina vähemmän polttoainetta kuin menolinjassa.
JEEE! :)

Poissa Lurulude

• Tuomari
  • Vakionaama
    • FPDA - Finnish Pro Drifting Association
    • Sähköposti
« Vastaus #52 : Maaliskuu 01, 2016, 19:31:54 ip »
aika useasti kyllä suositellaan pykälää isompaa paluulinjaa kun mitä menolinja on ja ymmärtäähän sen, paineella kun lykätään tavaraa niin se virtaa kyllä pienemmässäkin letkussa
Mä en ymmärrä miksi. Siellä paluulinjassa kulkee aina vähemmän polttoainetta kuin menolinjassa.
Koska paine paluupuolella voi nostaa myös tulopuolen painetta ja homma ei ole silloin puhtaasti* polttoainepaineen säätimesta riippuvaa. Ts. paineet tulopuolella ajelehtii ympäröivistä olosuhteista riippuen. Ja silloin menee sopat vituilleen ja hyvällä tuurilla kosahtaa kone muutaman euron letkusäästön takia. Vertaa alimitoitettuun pa-paineen säätimeen. Lisäksi ylimääräinen virtausvastus lämmittää polttoainetta ja lisää turhaan rasitusta pumpulle. Tilanne vaikuttaa eritoten, jos tulolinja on jo valmiiksi tiukoille mitoitettu ja paluulinja alimitoitettu.

*Ei se koskaan pelkästään siitä riippuvainen ole, mutta tavoitteenahan on saada mahdollisimman lähelle
Ja minä en ******* käytä hiusvoiteita, deodorantteja tai hintahtavia kevytlevitteitä. Minä otan elukkalöylyn jälkeen oluen ja menen puristamaan pari puuta hengiltä!