Kirjoittaja Aihe: Bensalinjat turvatankilta ?  (Luettu 24868 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zanardi

  • Vakionaama
  • Viestejä: 390
Vs: Bensalinjat turvatankilta ?
« Vastaus #15 : Syyskuu 19, 2012, 08:34:08 ap »
Hyvä että joillakin toimii, onhan niitä toki erihintasia ja laatusia. Kiinakamaa ei kannata ostaa, semmosta revin iteltä pois melkein 10m.

Ite lopetin pelleilyn ja ostin samontein ptfe sisustaista teräspunosta, kestää kaikki nesteet eikä tarvi sen enempiä ihmetellä asiaa ::)

Tuommostako? sivu 18

http://www.dunlophiflex.fi/upload/?id=2593d896cfa7b3cea2282f3d1faef6d3
2jz 5-speed 475kw

Poissa Sultzi

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 59
Vs: Bensalinjat turvatankilta ?
« Vastaus #16 : Syyskuu 22, 2012, 12:35:57 ip »
Samanlaista joo :)

Poissa Gutless

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 33
Vs: Bensalinjat turvatankilta ?
« Vastaus #17 : Lokakuu 19, 2012, 22:58:40 ip »
3/8" meno ja 1/2" paluu teflon teräspunokset hankittu ja jic 37ast liittimet. Sovitetaan ekana autoon ja sitten vasta käyn prässäyttämässä liikkeessä liittimet paikkaansa. Varmasti pitäisi riittää virtauskapasiteetti, on kyllä melkoista touvia :)

Millä olette katkoneet kyseistä letkua? Saako tuommoisia letkusahan kiekkoteriä mistään sopivasti tai sovellettua? Myyjä suositteli rautasahaa kevyin ottein mutta ei rälläkkää.

Entäs kiinnitys autoon? Putkiklämpit mitä esim hydrauliikkalinjoissa käytetään, on tietysti hieman yliampuvia.

Poissa -mikkis-

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 135
    • Sähköposti
Vs: Bensalinjat turvatankilta ?
« Vastaus #18 : Lokakuu 21, 2012, 11:31:32 ap »
3/8" meno ja 1/2" paluu teflon teräspunokset hankittu ja jic 37ast liittimet. Sovitetaan ekana autoon ja sitten vasta käyn prässäyttämässä liikkeessä liittimet paikkaansa. Varmasti pitäisi riittää virtauskapasiteetti, on kyllä melkoista touvia :)

Millä olette katkoneet kyseistä letkua? Saako tuommoisia letkusahan kiekkoteriä mistään sopivasti tai sovellettua? Myyjä suositteli rautasahaa kevyin ottein mutta ei rälläkkää.

Entäs kiinnitys autoon? Putkiklämpit mitä esim hydrauliikkalinjoissa käytetään, on tietysti hieman yliampuvia.

Niin siis tarkoitit varmaan 1/2" meno ja 3/8" paluu... nyt kun ei olla hydrauliikka piiriä rakentamassa? Ajossa suuri osa polttoaineesta häviää suuttimien kautta, joten paluulinjaksi monesti riittää astetta pienempi letku.

No jaa kyllä itse katkoisin rälläkällä ja siihen 0.8mm laikka. Mutta katkaisukohtaan muutama kierros lasikuituteippiä tai sitten ihan jesaria, tämä siksi ettei teräskuteiden säkeet ponnahda pystyyn ja vaikeuta puristeholkin asennusta. Minä kylä unohtaisin ajatuksen rautasahasta tuon letkun kanssa... mutta kokemusta siitä ei kyllä ole. Idea lähinnä tuon pätkinnässä on se että terä leikkaa eikä polta letkua poikki (siksi mahd. ohut laikka).

Letkun kiinnittämiseen löytyy monenlaisia tapoja. Tarkoitit varmaan tuossa noita Stauffin valmistamia "järeitä" letkukannakkeita. Nuo on sikäli hyviä että niiden mukana tulee koriin hitsattavat pohjat joidenka päälle itse kannake puoliskot asetetaan kahdella pultilla. Kiinnitys ainakin on kunnollinen, mutta toki ehkä turhan järeä kilpa-auton linjoitukseen? Mutta kyllä maailma on täynä noita kiinnikkeitä. Jos et paikallisesta hydrauliikka liikkeestä löydä niin kierrä motonetit, Lvi-kaupat ja pulttikaupat lävitse niin pitäisi löytyä kyvyempiä kiinnikkeitä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 21, 2012, 11:34:14 ap kirjoittanut -mikkis- »

Poissa Gutless

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 33
Vs: Bensalinjat turvatankilta ?
« Vastaus #19 : Lokakuu 22, 2012, 10:18:08 ap »
nimenomaan paluupuoli väljempi. Näin on isot pojat kertoneet.

Letkukiinnikkeitä pitää miettiä vielä. Tuommoiset klämpit, oli ne sitten Stauffin tai RBS:n tekemiä, ovat aika kookkaita. Tulisi vähän kolhon näköstä. Ei tässä maansiirtokonetta olla tekemässä  ;D

Poissa Lempsa

  • Vakionaama
  • Viestejä: 307
    • Sähköposti
Vs: Bensalinjat turvatankilta ?
« Vastaus #20 : Lokakuu 22, 2012, 15:33:34 ip »
Alsasta jyrsäsee mieleiset. Keveys ja tyyli kohtaa.  jaa ei se bensa kai kiskoissa niin paljoo turpoo/kuumene? että paluulinjan tarttis kookkaampi olla. Tietysti ei se paluukaan sovi kovin kuristaa..  Aina kannattaa verrata tehtaiden tekeleisiin/ratkaisuihin. Niissäkin korkeintaan samaa kokoa paluu ja meno vaikkakin esim pumppusuutin tdi:n polttoaine lämpenee niin innokkaasti että paluulinjassa on jäähdytin.  Tietty jos tuohon ratkaisuun on joku järkiperäinen syy, kiinnostaa se minuakin.
MB W126 - Sheep Happens.

Poissa Hessu

  • Vakionaama
  • Viestejä: 378
    • Sähköposti
Vs: Bensalinjat turvatankilta ?
« Vastaus #21 : Lokakuu 23, 2012, 12:43:44 ip »
Itse en ole myöskään tätä reilusti isompaa paluuta koskaan ymmärtänyt. Itsellä toimi ihan hyvin kun oli meno ja paluu saman kokoista ja erittäin järeä pumppu.

Poissa wanQ

  • Pro-kuljettaja
  • Vakionaama
  • **
  • Viestejä: 806
  • Toyota Cresta JZX90 1.5JZ-GTE 877whp
    • Drift Team Menace
    • Sähköposti
Vs: Bensalinjat turvatankilta ?
« Vastaus #22 : Lokakuu 23, 2012, 13:21:50 ip »
Taitaa olla varmistuksen varmistuksia. Mulla meno AN10 ja paluu AN6/8 en edes muista kumpi mutta hyvin pelannut vuosia 98:lla ja nyt e85:lla.
Luisussa mukana:

 Fakemustache Media | CR-Renkaat | Auto Bilman |  Re-Paint | Räjäytysyksikkö | Navetta Racing

Poissa -mikkis-

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 135
    • Sähköposti
Vs: Bensalinjat turvatankilta ?
« Vastaus #23 : Lokakuu 23, 2012, 16:31:52 ip »
nimenomaan paluupuoli väljempi. Näin on isot pojat kertoneet.

Letkukiinnikkeitä pitää miettiä vielä. Tuommoiset klämpit, oli ne sitten Stauffin tai RBS:n tekemiä, ovat aika kookkaita. Tulisi vähän kolhon näköstä. Ei tässä maansiirtokonetta olla tekemässä  ;D

Kuulostaa vaan että nyt ollaan neuvottu hydrauliikkapiirrin letkutusta jostakin syystä, missä paluukiero toki on syytä rakentaa astetta väljemmällä letkulla vastapaineen ehkäisemiseksi.  ???

Muista lisäksi kiinnittää huomiota vielä b-pumpun imuun joka olisi syytä olla mahdollisimman isoa jotta ei pääse kavitoimaan.

Asiasta toiseen. Onko porukalla tietoa kuinka hyödyllistä on oikeasti syöttää polttoaine jakotukin kummastakin päästä sisään, jotta paine tukilla pysyisi tasaisena, ja paluulinja sitten tukin keskeltä normaalin tapaan säätimelle ja sieltä tannkkin. Tällaisia ratkaisuja kun joissakin kilpa-autoissa näkee. Onko joku mittaillut paine-eroja tukin tulo ja lähtöpään välillä? Jos paine-eroja havaitaan onko syynä tällöin liian ahdas jakotukki, huono laatuinen (=hitaasti vaihteluun reagoiva) paineensäädin tai ehkä liian kauaksi tukista sijoitettu paineensäädin (=jolloin paine-eron tasaaminen hidastuu)? Ideana vaan ymmärtää miksi tällaisia 2-tuloa 1-lähtö rakennelmia tehdään... ihanko vaan varmuuden maksimoimiseksi?

Muistelen aikanaan Dnsf:n puolelta jonkun kirjoittaneen juttua sr20det moottorin vakiotukin (sivysyöttö suuttimet) ongelmista missä paine-erot tulo ja lähtöpäissä oli "huomattavat".  ::)

Poissa Fattis

  • Kuljettaja
  • Vakionaama
  • *
  • Viestejä: 158
    • http://fattis.kuvat.fi/kuvat/
    • Sähköposti
Vs: Bensalinjat turvatankilta ?
« Vastaus #24 : Lokakuu 23, 2012, 23:01:05 ip »
Mulla on Titanin bensakisko missä juurikin kummastakin päistä tulot ja keskeltä paluu, tuloina 2x AN6 linjat ja keskeltä se yks AN6 paluu eikä mitään ongelmia. Kiinnostaisi myös mikä tuossa tulolinjaa isommassa palussa on ajatuksena, jos siitä jotain hyötyä oikeasti on? Usein kuitenkin rakennetaan linjatkin monesti siten jos haluaa vähän helpommalla päästä, että tuloksi AN6-8 tai kaksikin jos se on selkeämpää ja paluuna käytetään orkkista 6-8mm tulo- tai paluulinjaa eikä äkkiseltään tule mieleen ainuttakaan autoa missä tuon takia ongelmiakaan olisi?
Soarer 2JZ 6-Spd Pro55
402m @ 10.4sec
900hp/970nm

www.500whp.net

Poissa Gutless

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 33
Vs: Bensalinjat turvatankilta ?
« Vastaus #25 : Lokakuu 24, 2012, 08:04:03 ap »
on tuossa sen verran tota 1/2" letkua että tekee siitä menolinjankin, mutta taitaa olla hieman "ylikokoa" tarpeisiini.

Poissa Holset

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 67
    • Sähköposti
Vs: Bensalinjat turvatankilta ?
« Vastaus #26 : Lokakuu 24, 2012, 08:08:16 ap »
Yleinen syy kahden sisäänmenon rakentamiseen on ahdas jakotukki, monissa sivusyöttösuutin moottoreissa se ongelma korostuu..

Minäkään en ole ikinä ymmärtänyt miksi pitäisi bensan paluupuolesta tehdä isompaa kun painepuolesta.

Poissa Xenon

  • Tuomari
  • Vakionaama
  • Viestejä: 1258
    • Datsun Nissan Sports cars of Finland
    • Sähköposti
Vs: Bensalinjat turvatankilta ?
« Vastaus #27 : Lokakuu 24, 2012, 12:54:06 ip »
Miksi paluulinjasta pitää ylipäätään tehdä erikokoinen poikkipinta-alaltaan verrattuna syöttölinjaan? Jos paluulinja on pienempi, mitä tapahtuu esim. käynnistyksessä tai tyhjäkäynnillä kun suuttimien aukioloaika on lähellä nollaa? Luulisi että tuolloin tukissa olisi reilusti painetta kun kaikki ylijäämäpolttoaine ei mahdu paluulinjaan. Jotkut kamppeet kun tuppaa kastelemaan herkästi muutenkin, tuo ei varmaan ainakaan auta asiaa.

Poissa ptos

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: Bensalinjat turvatankilta ?
« Vastaus #28 : Lokakuu 24, 2012, 22:45:26 ip »
Käykääpä lukemassa. Hyvin tulee selville miksi linjojen on koossa eroja.

http://www.lmengines.com/fuel_lines


Poissa Xenon

  • Tuomari
  • Vakionaama
  • Viestejä: 1258
    • Datsun Nissan Sports cars of Finland
    • Sähköposti
Vs: Bensalinjat turvatankilta ?
« Vastaus #29 : Lokakuu 25, 2012, 00:27:50 ap »
Käykääpä lukemassa. Hyvin tulee selville miksi linjojen on koossa eroja.

http://www.lmengines.com/fuel_lines



Hyvää asiaa, kiitos linkistä. Tuosta tuli mieleen että moniko uhraa bensanpainesäätimelle ajatusta? Voisi kuvitella että aavistuksen "tiukka" säädin edesauttaa kuplien muodostumista.

Kuinka paljon mahtaa kuplien tilavuus olla kokonaisvolyymista? Jos ne edustaa esim. 10% tilavuutta niin tyhjäkäynnilläkin samankokoiset linjat jo riittää.