Kirjoittaja Aihe: Autohullujen kimppamatka Japaniin tammikuussa 2010  (Luettu 5006 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Supr4ever

  • Pro-kuljettaja
  • Peruskäyttäjä
  • **
  • Viestejä: 86
    • Sähköposti
Autohullujen kimppamatka Japaniin tammikuussa 2010
« : Lokakuu 29, 2009, 07:58:07 ap »
Elikkäs alustavasti kyselisin halukkaita lähtemään katsomaan Japanin autoaiheisia ihmeitä 11-17.1.2010

Olemme kolmella aikaisemmalla matkalla kartoittaneet Japanin autoaiheisia mestoja, ja nyt olisi hyvä mahdollisuus päästä mukaan.
Edellinen reissu oli puhtaasti autopainotteinen, ja kävimme katsomassa mm. FUJI D1GP osakilpailut 6 ja 7.
kahden edellisen reissun tapahtumista voi lukea osoitteesta kotabay.blogspot.com

Itse toimisin oppaana, järjestelisin kuljetukset, hostellit ja muut basic järjestelyt, mutta jokainen matkalainen kuitenkin vastaisi itse itsestään.  Majoitukset olisivat lähinnä hostellitasoa, matkustus pääasiassa julkisilla kulkuneuvoilla.
Reissu on avoin kaikille japsiharrastajille merkistä riippumatta.

Matkakohteina olisivat viikon aikana esimerkiksi.

- Tokyo Autosaloon 2010.   Linkki
- Daikuko futo.  "Japanin maailmankuulu jokaviikonloppuinen epävirallinen autoshow"
- USS Tokyo, maailman suurin autohuutokauppa (varauksella)
- Japanin yksi kuuluisimmista Supra virityspajoista,  osamyyntiliikkeitä ja muita virityspajoja.
- Fuji Speedway, mahdollisesti drifti harjoituspäivä.
- Muutama nähtävyys Tokiosta jos aikaa jää. mm. Nissan showroom, Toyota history garage, Sony showroom jne.

Ota yhteyttä jos reissu kiinnostaa supr4ever (ÄT) gmail.com, toivottavasti saamme hyvän porukan kasaan..
Hinta tulee sisältämään lennot, yöpymiset, sisäänpääsyt tarvittaviin paikkoihin, järjestely/käytännön kulut, hinta-arvion lasken lähipäivinä.
Siirtymämatkojen ja ruokailujen kuluista infoan kiinnostuneita sähköpostitse.
paikkoja on hyvin rajallisesti, ota yhteyttä...

Esittely Auto saloonin sivuilta.

TOKYO AUTO SALON 2010 with NAPAC is the world’s largest auto exhibition with more than 600 vehicles on display as well as some 300 companies, associations and schools including after-market parts manufacturers, custom shops, car manufacturers, automotive businesses, and automotive vocational schools, etc. Exhibits will include not only custom cars and car tuning products but also every topic for those who love cars including intros to customizing technology and custom car product sales. Moreover live entertainment by top musicians and talk shows hosting famous drivers and celebrities will make this more than an event for automotive and motor sports fans. The TOKYO AUTO SALON 2010 will be show no one will want to miss!

Vapaa suomennos edellisestä.

Tokyo auto saloon yhdessä NAPACin kanssa on mailman suurin autonäyttely, sisältäen yli 600 esitteillä olevaa autoa sekä 300 yritystä, yhdistystä ja koulua sisältäen viritys- ja kilpaosien valmistajat, virityspajat, autovalmistajat, muut autoalan yritykset, ammatilliset oppilaitokset jne.
Näytteilleasettajat eivät pelkästään esittele kustomoituja autojaan tai tuotteitaan, vaan myös  autonrakennustapoja ja tekniikoita sekä myyvät kilpa- ja viritysosia. Lisäksi paikalla on huippu musiikkiartisteja ja showjuontajia, jotka haastattelevat kuuluisia kuljettajia ja muita julkisuuden henkilöitä, jotka lisänä tekevät tästä tapahtumasta enemmän kun pelkän autotapahtuman autoharrastajille ja moottoriurheilun ystäville. Tokyo auto saloon 2010 on show jota ei kannata ohittaa.

Supr4ever (ÄT) gmail.com
Mikko Vehviläinen
040-7410292

Poissa Hachiroku

  • Moderaattori
  • Vakionaama
  • *****
  • Viestejä: 1888
  • THE dORIM@STER
Vs: Autohullujen kimppamatka Japaniin tammikuussa 2010
« Vastaus #1 : Lokakuu 29, 2009, 13:08:49 ip »
Itsekin olen alustavasti suunnitellut matkaa Tokioon tammikuussa. Daikoku Futo olisi kiva nähdä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 29, 2009, 22:29:50 ip kirjoittanut Hachiroku »
Who dares wins!

961イズム
3
99

Poissa zanardi

  • Vakionaama
  • Viestejä: 390
Vs: Autohullujen kimppamatka Japaniin tammikuussa 2010
« Vastaus #2 : Lokakuu 29, 2009, 14:37:29 ip »
tuo linkki ei toimi mut tuos toimiva -> http://www.e-autosalon.net/tokyo/english/index.php
2jz 5-speed 475kw

Poissa Domo-kun

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 19
Vs: Autohullujen kimppamatka Japaniin tammikuussa 2010
« Vastaus #3 : Lokakuu 30, 2009, 12:07:27 ip »
Mjooo...

Vastaavan reissun tänä keväänä tehneenä – 1,5 viikkoa aamusta iltaan autoja ja vähän lisää autoja.
Tokyo Autosaloon Pressipäivänä, sinne on ihan tuskaa yrittää mennä kuvaamaan tavis-paivänä. Ihmisiä on ihan mustanaan joka paikassa. Toki jos ei kameran linssin takana halua roikkua, niin nähtävää on ja paljon. Ehdottomasti paras auonäyttely missä olen ikinä käynnyt. (tullut koluttua esim. Essen Motorshow, Max Power, Street Cars Fest, Hot Import Nights USA yms). Näyttely on todella asiallisesti hoidettu kaikin puolin.

Muita mestoja oli, Bee*R, Tomei tehdaskäynti + HQ, Monster Motorsports, Garage-kan, Kazama Auto, Power Vehicles, Up Garage, Wangan Mid Night cruisailut, laittomat yö drifting karkelot (D1 ja D1SL autoja kadulla), Toyosuna meet, Global Auto, Endless-R...
Kaupunkeja tuli koluttua Nagoyasta, Oskakaan, Kobeen, Hiroshimaan, Yokohamaan, Saitamaan ja Tokioon sekä melkein kaikkien oheiset pienemmät kaupungin osat. Suurin osa noista "oikeista" viri pajoista on kaukana metropolien ytimistä, yleisillä matkat voivat kestää useita tunteja tai jopa päiviä Tokiosta.

Daikoku Futo:ssa on tietyt päivät, jolloin tietyn tyyppiset autot ja autokerhot tapaavat siellä. Kannattaa siis suunnitella se tarkoin mitä haluaa mennä katselmaan. Tehdaskäynneille ei yleensä pääse. Viripajoillekin rajatusti, tai lähinnä että mitä siellä näyttävät vierailijoille. Viripajat ovat myös usein melko pieniä, eikä siellä välttämättä ole mitään sen kummallisempaa työn alla, tai sitten voi käydä hyvä säkä ja nähdä kun työstetään JGTC tai D1 autoa.
Jonkun olisi myös hyvä osata Japania, sillä tosi monessa paikassa kukaan ei puhu muuta. Helpottaa kummasti elämää kun voi kertoa mistä on kyse ja mitä haluaisi nähdä. Myös pajojen aukiolo-ajat tulee huomioida. Moni paikka on kiinni Maanantaisin, ja on myös kohteliasta ilmoittaa vierailu aikeistaan ja kysyä käykö se ylipäänsä heille.

Mikäli haluaa täydenpalvelun VIP-matkoja räätälöidysti, niin Englantia/Japania puhuvaa opastusta saa esim Andyltä Power Vehicles:ltä (Power Tours Japan). Hän on Team Orangen / Kumakubon tallinaapuri Ebisussa, joten D1 kuviot ovat hyvin tuttuja. Mies järjestää myös itse D1SL-sarjan kisoja ja koe-ajomahdollisuutta Ebisun radalla.

Ebisu Drift Tours
Ebisu Drift life
Team Orange

Saman kaverin kautta onnistuu myös "romuttamo" ja varaosa paikkojen kiertokäynnit. Tarvittaessa saat osat mukaan ja rahdattua ne kotiin suomeen. Kätevää – Suht hankalaa roudata noita yleisillä... ja tosiaan, yleisillä ei siis pääse kaikille pajoille ja taksia ei sitten välttämättä löydy lähitienoilta, joten kaikkien kohteiden vierailut kannattaa suunnitella hyvissä ajoin. Merkata ne kartalle, kontaktoida vierailut ja järjestää itsensä sovittuun aikaan paikalle. That's it.

Ei muuta kuin seikkailumieli päälle ja kohti Japania. Tossa mun ja kavereiden reissukuvia tältä keväältä: Alien2nrs Nippon Tour (scrollaa alhaalta ylös päin).

Cheers, Domo

Poissa Supr4ever

  • Pro-kuljettaja
  • Peruskäyttäjä
  • **
  • Viestejä: 86
    • Sähköposti
Vs: Autohullujen kimppamatka Japaniin tammikuussa 2010
« Vastaus #4 : Lokakuu 30, 2009, 15:09:56 ip »
Mjooo...

Vastaavan reissun tänä keväänä tehneenä – 1,5 viikkoa aamusta iltaan autoja ja vähän lisää autoja.
Tokyo Autosaloon Pressipäivänä, sinne on ihan tuskaa yrittää mennä kuvaamaan tavis-paivänä. Ihmisiä on ihan mustanaan joka paikassa. Toki jos ei kameran linssin takana halua roikkua, niin nähtävää on ja paljon. Ehdottomasti paras auonäyttely missä olen ikinä käynnyt. (tullut koluttua esim. Essen Motorshow, Max Power, Street Cars Fest, Hot Import Nights USA yms). Näyttely on todella asiallisesti hoidettu kaikin puolin.

Muita mestoja oli, Bee*R, Tomei tehdaskäynti + HQ, Monster Motorsports, Garage-kan, Kazama Auto, Power Vehicles, Up Garage, Wangan Mid Night cruisailut, laittomat yö drifting karkelot (D1 ja D1SL autoja kadulla), Toyosuna meet, Global Auto, Endless-R...
Kaupunkeja tuli koluttua Nagoyasta, Oskakaan, Kobeen, Hiroshimaan, Yokohamaan, Saitamaan ja Tokioon sekä melkein kaikkien oheiset pienemmät kaupungin osat. Suurin osa noista "oikeista" viri pajoista on kaukana metropolien ytimistä, yleisillä matkat voivat kestää useita tunteja tai jopa päiviä Tokiosta.

Daikoku Futo:ssa on tietyt päivät, jolloin tietyn tyyppiset autot ja autokerhot tapaavat siellä. Kannattaa siis suunnitella se tarkoin mitä haluaa mennä katselmaan. Tehdaskäynneille ei yleensä pääse. Viripajoillekin rajatusti, tai lähinnä että mitä siellä näyttävät vierailijoille. Viripajat ovat myös usein melko pieniä, eikä siellä välttämättä ole mitään sen kummallisempaa työn alla, tai sitten voi käydä hyvä säkä ja nähdä kun työstetään JGTC tai D1 autoa.
Jonkun olisi myös hyvä osata Japania, sillä tosi monessa paikassa kukaan ei puhu muuta. Helpottaa kummasti elämää kun voi kertoa mistä on kyse ja mitä haluaisi nähdä. Myös pajojen aukiolo-ajat tulee huomioida. Moni paikka on kiinni Maanantaisin, ja on myös kohteliasta ilmoittaa vierailu aikeistaan ja kysyä käykö se ylipäänsä heille.

Mikäli haluaa täydenpalvelun VIP-matkoja räätälöidysti, niin Englantia/Japania puhuvaa opastusta saa esim Andyltä Power Vehicles:ltä (Power Tours Japan). Hän on Team Orangen / Kumakubon tallinaapuri Ebisussa, joten D1 kuviot ovat hyvin tuttuja. Mies järjestää myös itse D1SL-sarjan kisoja ja koe-ajomahdollisuutta Ebisun radalla.

Ebisu Drift Tours
Ebisu Drift life
Team Orange

Saman kaverin kautta onnistuu myös "romuttamo" ja varaosa paikkojen kiertokäynnit. Tarvittaessa saat osat mukaan ja rahdattua ne kotiin suomeen. Kätevää – Suht hankalaa roudata noita yleisillä... ja tosiaan, yleisillä ei siis pääse kaikille pajoille ja taksia ei sitten välttämättä löydy lähitienoilta, joten kaikkien kohteiden vierailut kannattaa suunnitella hyvissä ajoin. Merkata ne kartalle, kontaktoida vierailut ja järjestää itsensä sovittuun aikaan paikalle. That's it.

Ei muuta kuin seikkailumieli päälle ja kohti Japania. Tossa mun ja kavereiden reissukuvia tältä keväältä: Alien2nrs Nippon Tour (scrollaa alhaalta ylös päin).

Cheers, Domo


Njuu, kolme kertaa kolmenviikon tourin samasta aiheesta tehneenä kyllä tiedän mistä puhut...
ne jotka ovat kiinostuksensa esittäneet saavat tietopaketin lähipäivinä.

Poissa Supr4ever

  • Pro-kuljettaja
  • Peruskäyttäjä
  • **
  • Viestejä: 86
    • Sähköposti
Vs: Autohullujen kimppamatka Japaniin tammikuussa 2010
« Vastaus #5 : Marraskuu 08, 2009, 23:07:58 ip »
Tässäpä vielä päivitetty reissuinfo + kuvapaketti.

LINKKI

Poissa spanx

  • Vakionaama
  • Viestejä: 216
    • Sähköposti
Vs: Autohullujen kimppamatka Japaniin tammikuussa 2010
« Vastaus #6 : Marraskuu 13, 2009, 06:24:40 ap »
Mjooo...

Vastaavan reissun tänä keväänä tehneenä – 1,5 viikkoa aamusta iltaan autoja ja vähän lisää autoja.
Tokyo Autosaloon Pressipäivänä, sinne on ihan tuskaa yrittää mennä kuvaamaan tavis-paivänä. Ihmisiä on ihan mustanaan joka paikassa. Toki jos ei kameran linssin takana halua roikkua, niin nähtävää on ja paljon. Ehdottomasti paras auonäyttely missä olen ikinä käynnyt. (tullut koluttua esim. Essen Motorshow, Max Power, Street Cars Fest, Hot Import Nights USA yms). Näyttely on todella asiallisesti hoidettu kaikin puolin.

Muita mestoja oli, Bee*R, Tomei tehdaskäynti + HQ, Monster Motorsports, Garage-kan, Kazama Auto, Power Vehicles, Up Garage, Wangan Mid Night cruisailut, laittomat yö drifting karkelot (D1 ja D1SL autoja kadulla), Toyosuna meet, Global Auto, Endless-R...
Kaupunkeja tuli koluttua Nagoyasta, Oskakaan, Kobeen, Hiroshimaan, Yokohamaan, Saitamaan ja Tokioon sekä melkein kaikkien oheiset pienemmät kaupungin osat. Suurin osa noista "oikeista" viri pajoista on kaukana metropolien ytimistä, yleisillä matkat voivat kestää useita tunteja tai jopa päiviä Tokiosta.

Daikoku Futo:ssa on tietyt päivät, jolloin tietyn tyyppiset autot ja autokerhot tapaavat siellä. Kannattaa siis suunnitella se tarkoin mitä haluaa mennä katselmaan. Tehdaskäynneille ei yleensä pääse. Viripajoillekin rajatusti, tai lähinnä että mitä siellä näyttävät vierailijoille. Viripajat ovat myös usein melko pieniä, eikä siellä välttämättä ole mitään sen kummallisempaa työn alla, tai sitten voi käydä hyvä säkä ja nähdä kun työstetään JGTC tai D1 autoa.
Jonkun olisi myös hyvä osata Japania, sillä tosi monessa paikassa kukaan ei puhu muuta. Helpottaa kummasti elämää kun voi kertoa mistä on kyse ja mitä haluaisi nähdä. Myös pajojen aukiolo-ajat tulee huomioida. Moni paikka on kiinni Maanantaisin, ja on myös kohteliasta ilmoittaa vierailu aikeistaan ja kysyä käykö se ylipäänsä heille.

Mikäli haluaa täydenpalvelun VIP-matkoja räätälöidysti, niin Englantia/Japania puhuvaa opastusta saa esim Andyltä Power Vehicles:ltä (Power Tours Japan). Hän on Team Orangen / Kumakubon tallinaapuri Ebisussa, joten D1 kuviot ovat hyvin tuttuja. Mies järjestää myös itse D1SL-sarjan kisoja ja koe-ajomahdollisuutta Ebisun radalla.

Ebisu Drift Tours
Ebisu Drift life
Team Orange

Saman kaverin kautta onnistuu myös "romuttamo" ja varaosa paikkojen kiertokäynnit. Tarvittaessa saat osat mukaan ja rahdattua ne kotiin suomeen. Kätevää – Suht hankalaa roudata noita yleisillä... ja tosiaan, yleisillä ei siis pääse kaikille pajoille ja taksia ei sitten välttämättä löydy lähitienoilta, joten kaikkien kohteiden vierailut kannattaa suunnitella hyvissä ajoin. Merkata ne kartalle, kontaktoida vierailut ja järjestää itsensä sovittuun aikaan paikalle. That's it.

Ei muuta kuin seikkailumieli päälle ja kohti Japania. Tossa mun ja kavereiden reissukuvia tältä keväältä: Alien2nrs Nippon Tour (scrollaa alhaalta ylös päin).

Cheers, Domo


Ot. Erittäin hieno kokoelma / kertomus reissusta, mukava oli tsekkaa läpi.  :) täytyy kyl suunnata Jaappaniin seuraavaks :D

Poissa Hachiroku

  • Moderaattori
  • Vakionaama
  • *****
  • Viestejä: 1888
  • THE dORIM@STER
Vs: Autohullujen kimppamatka Japaniin tammikuussa 2010
« Vastaus #7 : Joulukuu 25, 2009, 20:52:28 ip »
Onko täältä lähdössä Vastaheiton lukijoita Auto Saloniin? Itse matkustan taas viikoksi Tokioon ja tietenkin muutama päivä kuluu Auto Salonissa. Minkälaisella aikataululla seuramatkailijat aikovat mennä Daikoku Futoa katsomaan? Minuakin kohde kiinnostaisi, joten voisin vaikka tulla mukaan.
Who dares wins!

961イズム
3
99