Kirjoittaja Aihe: Hydr. Käsijarrun rakentaminen  (Luettu 54122 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hokke

  • Pro-kuljettaja
  • Vakionaama
  • **
  • Viestejä: 266
    • HarriHokkanen.com
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #30 : Syyskuu 23, 2010, 22:09:22 ip »
Tuolla on hyllyssä tuollanen hydr. kässäri Wilwoodin sylinterillä. Olen kuullut, etteivät tahdo kestää normaali jarrujen tuottamaa painetta? Millain mahtaa toimia Sorkun vakio jarruilla?

Toimii, pistä kii vaan.

Poissa Alis

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #31 : Syyskuu 23, 2010, 22:42:19 ip »
Kiitos uskomattoman nopeesta vastauksesta!

Täytyy kokeilla manuaaliaskin kera, olkoon veivi hyllynpainona siihen asti. Joten enskevääseen menee, kun talven aikana tuon laatikonvaihto operaation alottelen. Jos sitten keväällä pääsis kylkimyyryssä Alastarolle ;D

Poissa mista

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 43
    • Garage
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #32 : Lokakuu 01, 2010, 12:23:00 ip »
Miten muuten hydr käkkärin "letkutus/putkitus" kun autossa on edestä taakse kaksi jarrupiiriä.. Täytyykö yhdistää yhdeksi ennen käkkäriä ja erottaa takaisin kahdeksi heti käkkärin jälkeen? nestettä tuskin kulkee kahden edestä sylkyn läpi kuitenkaan..

Miten esim originaali jarrupaineensäädin suhtautuu käkkäriin?
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 01, 2010, 12:34:30 ip kirjoittanut mista »
Volvo 240 383hp, Dodge Charger SE 1972 440, Harley Davidson XLH 1975

Poissa Tappe

  • Kuljettaja
  • Peruskäyttäjä
  • *
  • Viestejä: 143
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #33 : Lokakuu 02, 2010, 12:54:08 ip »
Miten muuten hydr käkkärin "letkutus/putkitus" kun autossa on edestä taakse kaksi jarrupiiriä.. Täytyykö yhdistää yhdeksi ennen käkkäriä ja erottaa takaisin kahdeksi heti käkkärin jälkeen? nestettä tuskin kulkee kahden edestä sylkyn läpi kuitenkaan..

Miten esim originaali jarrupaineensäädin suhtautuu käkkäriin?

Kyllä mä epäilen et se lähtee yhtenä putkena sylkältä ja sitten haarottuu jossain kohtaa. Melkein vetää suoraan sylkältä uuden putken ja siitä sitten kepille ja kepiltä haarottaa takajarruille.

Poissa mista

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 43
    • Garage
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #34 : Lokakuu 02, 2010, 13:53:19 ip »
Miten muuten hydr käkkärin "letkutus/putkitus" kun autossa on edestä taakse kaksi jarrupiiriä.. Täytyykö yhdistää yhdeksi ennen käkkäriä ja erottaa takaisin kahdeksi heti käkkärin jälkeen? nestettä tuskin kulkee kahden edestä sylkyn läpi kuitenkaan..

Miten esim originaali jarrupaineensäädin suhtautuu käkkäriin?

Kyllä mä epäilen et se lähtee yhtenä putkena sylkältä ja sitten haarottuu jossain kohtaa. Melkein vetää suoraan sylkältä uuden putken ja siitä sitten kepille ja kepiltä haarottaa takajarruille.

Siellä on sylkän jälkeen tuollainen
http://www.davebarton.com/240_brake_junction-001.JPG

Ja siitä lähtee kaksi putkea taakse..
Volvo 240 383hp, Dodge Charger SE 1972 440, Harley Davidson XLH 1975

Poissa Kefeidi

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 12
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #35 : Lokakuu 02, 2010, 20:44:58 ip »

Siellä on sylkän jälkeen tuollainen
http://www.davebarton.com/240_brake_junction-001.JPG

Ja siitä lähtee kaksi putkea taakse..

Eihän toi ole paineensäätöventtiili vaan letkurikkoventtiili joka tekee välillä jarrujen ilmaamisenkin kovin mielenkiintoiseksi.
Tuon tarkoitus on sulkea piiri jossa on letku/putkirikko.

Poissa mista

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 43
    • Garage
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #36 : Lokakuu 02, 2010, 20:46:21 ip »

Siellä on sylkän jälkeen tuollainen
http://www.davebarton.com/240_brake_junction-001.JPG

Ja siitä lähtee kaksi putkea taakse..

Eihän toi ole paineensäätöventtiili vaan letkurikkoventtiili joka tekee välillä jarrujen ilmaamisenkin kovin mielenkiintoiseksi.
Tuon tarkoitus on sulkea piiri jossa on letku/putkirikko.

Ei kait tuota olekkaan kukaan säätöventtiiliksi väittänyt.

Paineenalennusventtiili on auton takana. Tuo jako-osa on edessä.
Volvo 240 383hp, Dodge Charger SE 1972 440, Harley Davidson XLH 1975

Poissa Tappe

  • Kuljettaja
  • Peruskäyttäjä
  • *
  • Viestejä: 143
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #37 : Lokakuu 03, 2010, 00:28:22 ap »
Melkein heittäisin mäkeen tommoset tuolta välistä kaikki ja tekis koko linjan itse ilman mitään letkurikkoventtiileitäyms muita hässäköitä.
Yksinkertanen kunniaan?

Poissa Kefeidi

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 12
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #38 : Lokakuu 03, 2010, 14:41:28 ip »

Siellä on sylkän jälkeen tuollainen
http://www.davebarton.com/240_brake_junction-001.JPG

Ja siitä lähtee kaksi putkea taakse..

Eihän toi ole paineensäätöventtiili vaan letkurikkoventtiili joka tekee välillä jarrujen ilmaamisenkin kovin mielenkiintoiseksi.
Tuon tarkoitus on sulkea piiri jossa on letku/putkirikko.

Ei kait tuota olekkaan kukaan säätöventtiiliksi väittänyt.

Paineenalennusventtiili on auton takana. Tuo jako-osa on edessä.

Tullut varmaan hiukan ajatuksissaan luettua tuota. Volvollahan on ollut 240 sarjassa jo perin järkevä systeemi aikoinaan, molemmat etusatulat toimivat 2 piirisenä ja takapyörät kumpikin eri piirissä, eli letkurikon tullessa vähintään 3 pyörää jarruttaa, vaikkakin etupyörät jarruttavat vain puolilla paloista. Mut ton systeemin ongelma tosiaan tahtoo olla tuon ilmaaminen, kun tuo venttiili päättää ilmaustilanteessa sulkea ilmattavan piirin pois käytöstä. Ongelmia voi myös tulla jos haluaa hydraulisen käsijarrun pistää väliin, eli yhdistää ennen käsijarrusylkkää putket ja taas jakaa omakseen sylkän jälkeen, voi tuo letkurikkoventtiili tehdä kummia tuossa tilanteessa, tuossahan tilanteessa molemmat piirit yhdistyvät samaksi piiriksi. Venttiili toimii paineron mukaan eri piirien välillä, jos toisen piirin paine laskee siirtyy venttiilin kara ja sulkee koko piirin käytöstä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2010, 14:46:44 ip kirjoittanut Kefeidi »

Poissa Nicce

  • Vakionaama
  • Viestejä: 434
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #39 : Lokakuu 03, 2010, 15:04:58 ip »
Jos auto pysyy katu käytössä, niin tämä voi olla miettimisen arvonen asia. Jos taas autosta tulossa puhas kilpuri, niin kaikki ylimääränen mäkeen vaan.
Driftaaminen on kuin seksi, hauskaa niin kauan kunnes kumi puhkeaa. :P

Poissa mista

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 43
    • Garage
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #40 : Lokakuu 03, 2010, 18:01:23 ip »
Katukäytössä tavoite olisi pitää.. Voi tosin olla, että rekisteröinti voi olla vaikeaa jo nyt, kun auto ei ole tällä hetkellä kilvissä.. Mitähän katsuri sanoisi toisista jarrusatuloista takapäässä.. Siis kokonaan oma järjestelmä rinnalle..
Volvo 240 383hp, Dodge Charger SE 1972 440, Harley Davidson XLH 1975

Poissa jake74

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 51
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #41 : Marraskuu 06, 2010, 13:36:43 ip »
Katukäytössä tavoite olisi pitää.. Voi tosin olla, että rekisteröinti voi olla vaikeaa jo nyt, kun auto ei ole tällä hetkellä kilvissä.. Mitähän katsuri sanoisi toisista jarrusatuloista takapäässä.. Siis kokonaan oma järjestelmä rinnalle..

pitäs kelvata kuhan on eri piiri käyttöjarrun kans ja mekaninen käsijarru toimii myös.

jätä vaijerit paikallee ja rakenna hydraulisylinteri piiloon jonku paneelin alle ettei katastusinssi näe sitä ;D
voi vaan ihmetellä että ompas tehokas käsijarru ;D

Poissa Taza-

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #42 : Helmikuu 04, 2012, 17:47:49 ip »
Olis tarkotus rakentaa katuautoon tollanen hydraulikäsijarru ja haluaisin varmistaa pari käytännön asiaa ennenkuin alan sen suurempia asioita tekemään. Autohan on nissanin s14a. Olen ajatellut että vetäisin koko auton takajarrulinjan autonkabiinin sisältä ja laittaisin siihen väliin hydraulisenkäsijarrun ja tekisin takapenkkejen kohdalle t-haaran ja veisin siitä sitten putket takasatuloille. Tämähän ois siis ihan toimiva systeemi? Olen katsonu niin esim. motonetistä saa jarruputkea ihan metritavarana mutta miten teen sellaseen putkeen liitos nipat ja mistä niitä saa? Kuinka vaikeaa on jarrujen ilmaus jos hydraulinen kärmä on yhden ja ainoan linjan välissä?

Poissa Jukka85

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 68
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #43 : Helmikuu 08, 2012, 16:31:30 ip »
Tässä se menee koko ammatillinen ylpeys samalla, mutta here goes: Olisko jollain hyviä niksejä ilmaamiseen? Ei tule jarruja sitten millään, mutta samantien kun korvaa sylinterin ihan pelkällä putkella niin saa jarrut autoon. Sinne vissiin käkkärin sylinteriin jää joku kupla mitä ei saa pois sitten millään. Terv. Mukamas joku automekaanikko...

Poissa timbe

  • Pro-kuljettaja
  • Vakionaama
  • **
  • Viestejä: 841
    • www.timopihlava.fi
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #44 : Helmikuu 08, 2012, 16:58:17 ip »
Tässä se menee koko ammatillinen ylpeys samalla, mutta here goes: Olisko jollain hyviä niksejä ilmaamiseen? Ei tule jarruja sitten millään, mutta samantien kun korvaa sylinterin ihan pelkällä putkella niin saa jarrut autoon. Sinne vissiin käkkärin sylinteriin jää joku kupla mitä ei saa pois sitten millään. Terv. Mukamas joku automekaanikko...

Oot tietysti ilmannu myös sitä käsijarrua käyttäen ?
Menossa mukana:
AutoTune www.autotune.fi | MKS Autobusiness www.finjector.com | Ulvilan ATK-Pojat www.atkpojat.fi | Retco Oy www.retco.fi | Nakkilan autohajottamo www.hajottamo.com | NGK sytytystulpat www.ngk.fi | MJS-productions www.mjs.fi