Kirjoittaja Aihe: Hydr. Käsijarrun rakentaminen  (Luettu 54121 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa svante

  • Vakionaama
  • Viestejä: 410
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #15 : Syyskuu 04, 2009, 08:48:15 ap »
Mikäs ihmeen kierre tuossa alconin sylkässä on?
Siis se takimmainen löytyi ihan perus jarruosasarjasta, mutta se etummainen "holkin" sisäkierre on jokin todella outo tuumainen?
neste sisään on an4, linja ulos an3

Poissa svante

  • Vakionaama
  • Viestejä: 410
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #16 : Syyskuu 04, 2009, 15:12:56 ip »
Mikäs ihmeen kierre tuossa alconin sylkässä on?
Siis se takimmainen löytyi ihan perus jarruosasarjasta, mutta se etummainen "holkin" sisäkierre on jokin todella outo tuumainen?
neste sisään on an4, linja ulos an3
tarkennus viel:

AN3
3/16"
3/8-24 SAE

AN4
1/4"
7/16-20 SAE

Poissa UITTO-

  • Vakionaama
  • Viestejä: 415
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #17 : Syyskuu 04, 2009, 19:34:35 ip »
Kullais tommonen kun on säiliöllinen kytkinsylkkä, pitääkö se säiliö korvata sisääntulevalla letkulla vai voiko sitä käyttää sellaisenaan jos on tuo kolmitieventtiili?
Drift Collective Finland Driver

Meiningissä mukana:
Martelius Exhausts
Terästyö Hirvensalo
Parcolor - Palveleva maalikauppa
Livefast.fi - Elektroniikkaa ja asennevaatteita.
www.mamasan.fi

Poissa svante

  • Vakionaama
  • Viestejä: 410
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #18 : Syyskuu 04, 2009, 19:59:38 ip »
Kullais tommonen kun on säiliöllinen kytkinsylkkä, pitääkö se säiliö korvata sisääntulevalla letkulla vai voiko sitä käyttää sellaisenaan jos on tuo kolmitieventtiili?

Tottakai voit, kytkin sylinteri ei vaikuta mitenkään muiden toimintaan eikä tarvitse kolmitieventtiiliä.

Poissa UITTO-

  • Vakionaama
  • Viestejä: 415
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #19 : Syyskuu 04, 2009, 21:27:59 ip »
tuota vaan mietin että laittaa sen kolmitieventtiilin, niin se nestepinta ei nouse silloin yli, jos on avoin linja niin jarrua painettaessahan se nostaa nestepintaa tuolla "käsijarrun" säiliössä??
Drift Collective Finland Driver

Meiningissä mukana:
Martelius Exhausts
Terästyö Hirvensalo
Parcolor - Palveleva maalikauppa
Livefast.fi - Elektroniikkaa ja asennevaatteita.
www.mamasan.fi

Poissa veikkis

  • Pro-kuljettaja
  • Vakionaama
  • **
  • Viestejä: 960
    • Sideways Drift team
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #20 : Syyskuu 09, 2009, 13:28:51 ip »
tuota vaan mietin että laittaa sen kolmitieventtiilin, niin se nestepinta ei nouse silloin yli, jos on avoin linja niin jarrua painettaessahan se nostaa nestepintaa tuolla "käsijarrun" säiliössä??

Jos meinaat käyttää kässärin sylkkynä sitä sun säiliöllistä kytkin sylkkyä niin on sulla se kolmitie venttiili tai ei niin jarrun ja kässärin säiliöt on oltava samalla korkeudella muuten täyttää sitä alempana olevaa...jos nyt yhtään tajusin mitä ajoit takaa...
Sideways Drift team
Web:         www.sideways.fi
Facebook:  www.facebook.com/sidewaysdrift
Instagram: sidewaysdriftteam

Poissa mista

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 43
    • Garage
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #21 : Heinäkuu 07, 2010, 16:12:51 ip »
Onkos tuo kolmitieventtiili mitä näissä käytetään aivan tavallinen tälläinen :

http://s23.photobucket.com/albums/b362/raipe/Volvo%20244TIC/?action=view&current=venttiili.jpg
Volvo 240 383hp, Dodge Charger SE 1972 440, Harley Davidson XLH 1975

Poissa veikkis

  • Pro-kuljettaja
  • Vakionaama
  • **
  • Viestejä: 960
    • Sideways Drift team
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #22 : Heinäkuu 07, 2010, 19:38:56 ip »
Onkos tuo kolmitieventtiili mitä näissä käytetään aivan tavallinen tälläinen :

http://s23.photobucket.com/albums/b362/raipe/Volvo%20244TIC/?action=view&current=venttiili.jpg

En oo koskaan purkanu, mutta tuollainen sen pitäis mun tietojen ja näkemyksen mukaan olla...
Sideways Drift team
Web:         www.sideways.fi
Facebook:  www.facebook.com/sidewaysdrift
Instagram: sidewaysdriftteam

Poissa mista

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 43
    • Garage
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #23 : Heinäkuu 07, 2010, 21:57:49 ip »
Onkos tuo kolmitieventtiili mitä näissä käytetään aivan tavallinen tälläinen :

http://s23.photobucket.com/albums/b362/raipe/Volvo%20244TIC/?action=view&current=venttiili.jpg

En oo koskaan purkanu, mutta tuollainen sen pitäis mun tietojen ja näkemyksen mukaan olla...

Tuo on siis vaan hydraulipiirros tuosta venttiilistä, mutta ajattelin vaan varmistaa, että onko se juuri tuollainen. Eli kun yhdestä sivukanavasta tulee niin kuula tukkii toisen ja menee alaspäin ja kun toisesta tulee niin se tukkii toisen ja menee alaspäin. Voimakkaampi paine voittaa.
Volvo 240 383hp, Dodge Charger SE 1972 440, Harley Davidson XLH 1975

Poissa Nicce

  • Vakionaama
  • Viestejä: 434
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #24 : Heinäkuu 07, 2010, 22:22:52 ip »
Onkos tuo kolmitieventtiili mitä näissä käytetään aivan tavallinen tälläinen :

http://s23.photobucket.com/albums/b362/raipe/Volvo%20244TIC/?action=view&current=venttiili.jpg

En oo koskaan purkanu, mutta tuollainen sen pitäis mun tietojen ja näkemyksen mukaan olla...

Tuo on siis vaan hydraulipiirros tuosta venttiilistä, mutta ajattelin vaan varmistaa, että onko se juuri tuollainen. Eli kun yhdestä sivukanavasta tulee niin kuula tukkii toisen ja menee alaspäin ja kun toisesta tulee niin se tukkii toisen ja menee alaspäin. Voimakkaampi paine voittaa.

kyllähän se näin toimii. ainut ongelma voi olla jarrunesteen siirtyminen säiliössä toiseen. (jos on erillinen säiliö kässärille)
Mutta varmaakin yleisin toteutusmuoto, tuo kolmitieventtiili systeemi.
Driftaaminen on kuin seksi, hauskaa niin kauan kunnes kumi puhkeaa. :P

Poissa veikkis

  • Pro-kuljettaja
  • Vakionaama
  • **
  • Viestejä: 960
    • Sideways Drift team
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #25 : Heinäkuu 07, 2010, 22:45:30 ip »
Ja kuten on aiemminkin mainittu, säiliöt samalla korkeudella --> neste pysyy tasoissa...
Sideways Drift team
Web:         www.sideways.fi
Facebook:  www.facebook.com/sidewaysdrift
Instagram: sidewaysdriftteam

Poissa mista

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 43
    • Garage
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #26 : Heinäkuu 07, 2010, 22:50:02 ip »
Ja kuten on aiemminkin mainittu, säiliöt samalla korkeudella --> neste pysyy tasoissa...

Joo tuon huomasinkin. Täytyy vetäistä vaateriin  ;D
Onkos jotain tiettyä säiliön mallia olemassa missä olis suoraan letkulle/putkelle nippa olemassa?
Jos on niin mistä saa..
Volvo 240 383hp, Dodge Charger SE 1972 440, Harley Davidson XLH 1975

Poissa Jaibara

  • Kuljettaja
  • Vakionaama
  • *
  • Viestejä: 182
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #27 : Heinäkuu 07, 2010, 23:12:24 ip »
Onkos jotain tiettyä säiliön mallia olemassa missä olis suoraan letkulle/putkelle nippa olemassa?
Jos on niin mistä saa..
http://www.lautamakimotorsport.fi/ Tualta ainaki löytyy, ja mikä jottei ny muualtaki...
JZZ30
KE70 4a-ge Blacktop
ex. "street legal" HCR32 90'

Poissa mista

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 43
    • Garage
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #28 : Heinäkuu 08, 2010, 08:32:50 ap »
Onkos jotain tiettyä säiliön mallia olemassa missä olis suoraan letkulle/putkelle nippa olemassa?
Jos on niin mistä saa..
http://www.lautamakimotorsport.fi/ Tualta ainaki löytyy, ja mikä jottei ny muualtaki...

Njoo. Tuollaisia juuri katselinkin. Eli periaatteessa tuollainen letkuliittimelläkin varustettu riittää.
Volvo 240 383hp, Dodge Charger SE 1972 440, Harley Davidson XLH 1975

Poissa Alis

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #29 : Syyskuu 23, 2010, 22:00:04 ip »
Tuolla on hyllyssä tuollanen hydr. kässäri Wilwoodin sylinterillä. Olen kuullut, etteivät tahdo kestää normaali jarrujen tuottamaa painetta? Millain mahtaa toimia Sorkun vakio jarruilla?