Kirjoittaja Aihe: Hydr. Käsijarrun rakentaminen  (Luettu 54792 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jh

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Sähköposti
Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« : Maaliskuu 13, 2007, 16:20:08 ip »
nonii, katsotaan olisko täälä jollain tarkempaa faktaa miten tuo jarru kannattaisi (täytyisi) rakentaa siten että mitää vaaraa sen pettämiselle ei ole.

ralli.net selostetaan suu vaahdossa jostain kolmitie venttiiliestä sun muista härpäkkeistä, ainakaan itelle ei iskostunut miten tuo venttiili täytyis asentaa tälläseen vehkeeseen missä ei mitään pedalboxeja ole, vaan ihan normaali laitteet.

Poissa FAST-FINN

  • Pro-kuljettaja
  • Vakionaama
  • **
  • Viestejä: 800
    • sladitusta rapakon takana
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #1 : Maaliskuu 14, 2007, 21:55:40 ip »
varsin helppo juttu.
hommaat vaikka kytkin sylinterin jostakin. ja otat sailion pois ja sopivaliitin siihen jotta jarrujen paasylinterilta tulevan jarruputken (takajarruille menevan) saat siihen liitettya, ja sitten tietenkin
toinen puoli jatkaa takajarruille.

tossa minun tekele.
ei viela kyllakaan kytkettyna, mutta paikalleen asennettuna.
( ja kaytin girlingin yksikanavaista jarru sylinteria)
mut periaatteessa sama juttu toimii vaan nurin perin toi girlingin tekele)




Poissa juZz

  • Ylläpitäjä
  • Vakionaama
  • *****
  • Viestejä: 1534
  • juhaRintanen.com
    • Juha Rintanen
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #2 : Maaliskuu 16, 2007, 12:15:48 ip »
varsin helppo juttu.
hommaat vaikka kytkin sylinterin jostakin. ja otat sailion pois ja sopivaliitin siihen jotta jarrujen paasylinterilta tulevan jarruputken (takajarruille menevan) saat siihen liitettya, ja sitten tietenkin
toinen puoli jatkaa takajarruille.

tossa minun tekele.
ei viela kyllakaan kytkettyna, mutta paikalleen asennettuna.
( ja kaytin girlingin yksikanavaista jarru sylinteria)
mut periaatteessa sama juttu toimii vaan nurin perin toi girlingin tekele)



Juu tää on se miten se normaalisti neuvotaan. Mutta kyse oli ton kolmitieventtiilin käytöstä.
Eli tolla normaalilla systeemillä saa jarrut makaamaan päälle kun painat jarrua ja samaan aikaan nykäset käsijarrua..
Aukeaa sit taas kun painaa jarrua uudestaan..

Mut kolmitieventtiilissä on just se idea että ilmeisesti suurempi voima voittaa et kumpaa kautta se päästää sen paineen takajarruille. Käsijarrulta vai jalkajarrulta, ja näin pystytään molempia käyttämään yhtäaikaa.

Mulla vaan tässä jäi epäselväks se, että kun tuolla kerrotaan että tarvii erikseen oman linjan sylinteriltä käsijarrulle, niin riittääkö, että siihen ainoaan takajarrulinjaan tekee t-haaran eli jaetaan se siten kahdeksi eri linjaksi...?
RRK Motorsport on nyt JR Motorsport Oy

Poissa silveR

  • Moderaattori
  • Vakionaama
  • ***
  • Viestejä: 2962
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #3 : Maaliskuu 16, 2007, 12:30:59 ip »
Mulla vaan tässä jäi epäselväks se, että kun tuolla kerrotaan että tarvii erikseen oman linjan sylinteriltä käsijarrulle, niin riittääkö, että siihen ainoaan takajarrulinjaan tekee t-haaran eli jaetaan se siten kahdeksi eri linjaksi...?

Mitä mä oon aihetta hautonut, niin kolmitieventtiilille tulis tosiaan takapiirin piuha polkimelta sekä käkkärin piuha, ja ulos lähtisi sitten tavalliseen tapaan takapiirin jatke. Painehan jakautuu aina tasaisesti minne pääsee, eli jos käsijarru voittaa polkimen voiman, menee kaikki pedaalin tuottama paine etujarruille. Ainoa komplikaatio mikä tulee mieleen on, että kun helppaa kässäristä niin etujarrujen voima heikkenee radikaalisti. Varmaan kuitenkin about 10000 kertaa pienempi paha kuin että jarrut jäisivät päälle tai muuten sotkeutuisivat kässärin ja polkimen sekakäyttäjällä. :)

Poissa ceroc

  • Pro-kuljettaja
  • Vakionaama
  • **
  • Viestejä: 445
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #4 : Huhtikuu 07, 2007, 14:10:47 ip »
http://www.ralli.net/rnet/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2254&highlight=hydraulinen+k%E4sijarru

Tossa on ainakin ihan hyvä keskustelu juurikin tuosta kolmitieventtiilistä, sen rakentamisesta ja tärkeydestä.

Poissa Roadrunner

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 33
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #5 : Elokuu 20, 2008, 21:59:10 ip »
Jos ostaa säiliöllisen sylinterin niin niissä ei varmaan tule säiliötä mukana? ja missäs noita 3-tieventtiileitä myydään ja mihin hintaan.

entäs mistä autosta sais kuvan mukasen sylinterin, vissiin jossais takatuuppari skoodassa on, mutta missä muissa. http://www.powerstores.co.uk/imgs/store_gallery/Q0319.jpg

teksti on sekavaa mutta niin on kirjoittajakin  ::)

Poissa jake74

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 51
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #6 : Elokuu 20, 2008, 22:34:14 ip »

 vissiin jossais takatuuppari skoodassa on



viimiset takaveto skootisa on sylintereitä joista voi rakentaa hydraulikäkkärin. sylinteri ei maksa paljoa. olikohan se 15-20e kpl.
itellä on tommonen sylinteri käkkärissä jokkisautossa ja yhessä jokkis skootasa kytkimenpääsylinterinä ;D

Poissa sonic

  • Pro-kuljettaja
  • Vakionaama
  • **
  • Viestejä: 456
  • Shake and bake
    • ESV Drift
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #7 : Elokuu 20, 2008, 23:57:57 ip »
varsin helppo juttu.
hommaat vaikka kytkin sylinterin jostakin. ja otat sailion pois ja sopivaliitin siihen jotta jarrujen paasylinterilta tulevan jarruputken (takajarruille menevan) saat siihen liitettya, ja sitten tietenkin
toinen puoli jatkaa takajarruille.

tossa minun tekele.
ei viela kyllakaan kytkettyna, mutta paikalleen asennettuna.
( ja kaytin girlingin yksikanavaista jarru sylinteria)
mut periaatteessa sama juttu toimii vaan nurin perin toi girlingin tekele)



Juu tää on se miten se normaalisti neuvotaan. Mutta kyse oli ton kolmitieventtiilin käytöstä.
Eli tolla normaalilla systeemillä saa jarrut makaamaan päälle kun painat jarrua ja samaan aikaan nykäset käsijarrua..
Aukeaa sit taas kun painaa jarrua uudestaan..

Mut kolmitieventtiilissä on just se idea että ilmeisesti suurempi voima voittaa et kumpaa kautta se päästää sen paineen takajarruille. Käsijarrulta vai jalkajarrulta, ja näin pystytään molempia käyttämään yhtäaikaa.

Mulla vaan tässä jäi epäselväks se, että kun tuolla kerrotaan että tarvii erikseen oman linjan sylinteriltä käsijarrulle, niin riittääkö, että siihen ainoaan takajarrulinjaan tekee t-haaran eli jaetaan se siten kahdeksi eri linjaksi...?
itselläni ainakin oli ongelmia juuri tuolla girling mallin sylinterillä saada edes käsijarrua pitämään ja sitten toi jussin toteama vika jarrujen jäämisestä päälle *****tti  >:( no nyt toimii kun laittoi alconin sylinterin ja asennus tapana tuo taka piirin väliin ilman venttiiliä
DRIFTING MONKEYS

Poissa Roadrunner

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 33
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #8 : Elokuu 22, 2008, 17:06:36 ip »
http://www.roadrunner.1g.fi/kuvat/200sx/Kuva006.jpg/full tollanen tuli tossa töissä värkättyä, jos ens viikolla tekis kauniimman, kun nyt sai tuon oikeanlaiseksi kuitenkin. kyseessä siin skodan kykäsylkky.

Poissa ToyDrift

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 5
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #9 : Syyskuu 25, 2008, 00:45:38 ap »
Elikkäs hydrauli käppäri,itse tein sillai että otin takajarrukilven kokonaan pois,tein napaan kiinnikkeet extra satuloille,2mäntä malli,ei tarvitse liukuja systeemejä rakennella.saa helposti pois ja on täysin oma piirinsä.pienet volvon takasatulat paloineen 123e biltema.D2 kahva.ja nappaa. ;D
kellää samalla tavalla?  :)

Poissa 316tic

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #10 : Lokakuu 23, 2008, 11:43:36 ap »
mistä noita kolmitieventtiileitä saa?
bmw e30 316tic

Poissa monte

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 42
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #11 : Lokakuu 23, 2008, 12:01:38 ip »
S14a

Poissa svante

  • Vakionaama
  • Viestejä: 410
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #12 : Lokakuu 23, 2008, 12:30:18 ip »

Poissa ceroc

  • Pro-kuljettaja
  • Vakionaama
  • **
  • Viestejä: 445
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #13 : Lokakuu 23, 2008, 12:35:38 ip »

Poissa Repa

  • Moderaattori
  • Vakionaama
  • *****
  • Viestejä: 1112
  • F*ck U! F*ck U 2!
    • Sähköposti
Vs: Hydr. Käsijarrun rakentaminen
« Vastaus #14 : Syyskuu 04, 2009, 08:20:35 ap »
Mikäs ihmeen kierre tuossa alconin sylkässä on?
Siis se takimmainen löytyi ihan perus jarruosasarjasta, mutta se etummainen "holkin" sisäkierre on jokin todella outo tuumainen?