Kirjoittaja Aihe: Tremec TKO ja Libertyn kamat  (Luettu 12540 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa GripDriver

  • Vakionaama
  • Viestejä: 179
    • -=MaxTuned=-
    • Sähköposti
Tremec TKO ja Libertyn kamat
« : Syyskuu 08, 2016, 16:39:35 ip »
Hello!

Olisi aika jatkaa pääprojektia parin "pienen" väliprojektin jälkeen. Autoon on hommattuna uusi Tremecin TKO600 lodju ja palautui mieleen jutut vaihto-ongelmista.. Osui myös kohdalle JayLenoGaragen video, jossa Tremecin edustaja sanoi noiden laatikoiden "kierrosluku rajan" olevan 6300 paikkeilla. https://www.youtube.com/watch?v=VNSbXR4x5WA

Itsellä tulossa laatikko Ford Cosworthin YB-moottorin perään, eli kierrostenrajoitin tulee olemaan luultavasti siellä 7500 paikkeilla. Ehkä jopa 8000rpm..

Libertyn kolmosen "korjaussarja" tuli silloin aikanaan muiden kanssa ostettua, mutta olisikohan syytä samalla upgreidata muutakin sisäosaa tuohon laatikkoon samalla..?

Muistaako kukaan mitä kaikkea noille piti tehdä, että saa edes jollain tavalla hyvän laatikon?

Thanks!

-Timo
"Cossuah..!"

Poissa Repa

  • Moderaattori
  • Vakionaama
  • *****
  • Viestejä: 1112
  • F*ck U! F*ck U 2!
    • Sähköposti
Vs: Tremec TKO ja Libertyn kamat
« Vastaus #1 : Syyskuu 13, 2016, 15:00:01 ip »
Nämä asiat kiinnostaa minuakin. Etenkin tuo kierroksila vaihtaminen.
Seuraavaa setuppia pitäisi kierrättää 9000 rpm ja askarruttaa suostuuko ottamaan vaihteita sisään libertysin hiluillakaan?

Poissa GripDriver

  • Vakionaama
  • Viestejä: 179
    • -=MaxTuned=-
    • Sähköposti
Vs: Tremec TKO ja Libertyn kamat
« Vastaus #2 : Syyskuu 13, 2016, 15:47:44 ip »
Tämmöisen langan löysin netin syövereistä:
http://www.lateral-g.net/forums/showthread.php4?t=28134

Lainaus
All of these things help the TKO, but are far from making the TKO a truly great shifting transmission for motorsports applications. The TKO was designed from the tremec mexico light truck/van transmissions, just for aftermarket. Trucks and vans have a very different requirement.
Tuommoinen kommentti löytyi linkin takaa.. Ei lupaa hyvää..  :-\

Ilmeisesti Libertyn suorakytkentä-versiona voisi hoituakin 9000rpm vaihdot..??

-Timo
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 13, 2016, 15:57:52 ip kirjoittanut GripDriver »
"Cossuah..!"

Poissa Repa

  • Moderaattori
  • Vakionaama
  • *****
  • Viestejä: 1112
  • F*ck U! F*ck U 2!
    • Sähköposti
Vs: Tremec TKO ja Libertyn kamat
« Vastaus #3 : Syyskuu 13, 2016, 17:02:38 ip »
Tämmöisen langan löysin netin syövereistä:
http://www.lateral-g.net/forums/showthread.php4?t=28134

Lainaus
All of these things help the TKO, but are far from making the TKO a truly great shifting transmission for motorsports applications. The TKO was designed from the tremec mexico light truck/van transmissions, just for aftermarket. Trucks and vans have a very different requirement.
Tuommoinen kommentti löytyi linkin takaa.. Ei lupaa hyvää..  :-\

Ilmeisesti Libertyn suorakytkentä-versiona voisi hoituakin 9000rpm vaihdot..??

-Timo

Joo. Tiedossa on että ei ole hyvä noissa, mutta laatikko tuli tilattua vuosia sitten.
En silloin ymmärtänyt itse asioita tutkia vaan luotin ihmisten aiempiin kokemuksiin tremeceistä.
Upouusi laatikko oli jo valmiiksi susi kolmosvaihteen osalta. Tilasin ne libertysin kolmosvaihteen hilut silloin siihen.
Jotain jutustelua ja pettymyksiä tuolla mun projektitopicissa aiheesta vuosien takaa.

Karvaalta maistui kun selkänahasta repi rahat vahvempaan UUTEEN laatikkoon.

Kun aloin tutkia ongelmaa niin tämä tuli silloin vastaan.
http://www.w8ji.com/tko_600_shifting_problems.htm

Poissa GripDriver

  • Vakionaama
  • Viestejä: 179
    • -=MaxTuned=-
    • Sähköposti
Vs: Tremec TKO ja Libertyn kamat
« Vastaus #4 : Syyskuu 13, 2016, 17:13:57 ip »
Jep! Sama homma! Uusi käyttämätön lodju ja Libertyn kolmosen korjaussarja pajalla.

Pitänee harkita myymistä ja jotain muuta laatikkoa..

-Timo
"Cossuah..!"

Poissa Tase

  • Vakionaama
  • Viestejä: 310
  • Nissan Skyline R33 GTS-t -95
    • Sähköposti
Vs: Tremec TKO ja Libertyn kamat
« Vastaus #5 : Syyskuu 13, 2016, 18:26:24 ip »
Joo ei oo kyllä mitään herkkua vaihteenvaihdot varsinkaan kovilla kierroksilla n.7000rpm. Pykälät menee kyllä päälle, mutta kivasti rusahtaa jos koittaa nopeesti vaihtaa etenkin 3.vaihde.  :o Uusi laatikko vielä kyseessä...
Nissan Skyline R33 GTS-t -95   "drifteri"
Nissan 180sx s13 "drift missile"

Poissa Repa

  • Moderaattori
  • Vakionaama
  • *****
  • Viestejä: 1112
  • F*ck U! F*ck U 2!
    • Sähköposti
Vs: Tremec TKO ja Libertyn kamat
« Vastaus #6 : Syyskuu 14, 2016, 13:04:12 ip »
Joo ei oo kyllä mitään herkkua vaihteenvaihdot varsinkaan kovilla kierroksilla n.7000rpm. Pykälät menee kyllä päälle, mutta kivasti rusahtaa jos koittaa nopeesti vaihtaa etenkin 3.vaihde.  :o Uusi laatikko vielä kyseessä...

Sullako on nykyään se Arnen keltainen 180sx? Noita tuli silloin meidän tallille 4kpl samassa kuormassa. Sullahan ei niitä libertysejä ole siellä kait?

Poissa Tase

  • Vakionaama
  • Viestejä: 310
  • Nissan Skyline R33 GTS-t -95
    • Sähköposti
Vs: Tremec TKO ja Libertyn kamat
« Vastaus #7 : Syyskuu 14, 2016, 17:07:18 ip »
Joo ei oo kyllä mitään herkkua vaihteenvaihdot varsinkaan kovilla kierroksilla n.7000rpm. Pykälät menee kyllä päälle, mutta kivasti rusahtaa jos koittaa nopeesti vaihtaa etenkin 3.vaihde.  :o Uusi laatikko vielä kyseessä...

Sullako on nykyään se Arnen keltainen 180sx? Noita tuli silloin meidän tallille 4kpl samassa kuormassa. Sullahan ei niitä libertysejä ole siellä kait?

Juu, se juuri. Ei oo noita libertyssejä tullu laitettua vielä.
Nissan Skyline R33 GTS-t -95   "drifteri"
Nissan 180sx s13 "drift missile"

Poissa rallikuski

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: Tremec TKO ja Libertyn kamat
« Vastaus #8 : Syyskuu 22, 2016, 16:53:37 ip »
Ite laitoin laatikkoon tommosen setin: http://www.ebay.com/itm/AMP-Performance-Tremec-TKO-S-S-Shift-and-Strength-Upgrade-Kit-/371643729047?hash=item5687b14497:g:W3oAAOSwbqpTvYsX&vxp=mtr

Libertyltä saa sitten kans pelkkiä "carbon fiiber blockringssejä" jotka on samoja kun tuossa ylläolevassa setissä.

Nyt menee pykälät maukkaasti silmään, jopa se surullisen kuuluisa kolmonen siinä 7000rpm paikkeilla eikä rusahtele omasta mielestä mitenkään ihmeellisesti.
Oli jonkunmoinen ero tuossa siirtäjän "sormessa" muodoltaan vakioon nähden mikä tuossa setissä tuli. Uudet carbon fiiber syncrot laitoin vaan kakkos- ja kolmosvaihteelle, kun kolmonen oli pahin noista takkuamaan.
Aikaisemmin oli ongelmana ettei kolmosta tarvinnut tarjota päälle jos jenkaa oli yli 6000rpm.

Muutaman luetun kokemuksen perusteella libertyn faceplate-konversiolla kolmonen menee tupaan tilanteessa kuin tilanteessa, jotenka sillä sen saa ainakin parannettua. Tosin normaaliajossa pitää "pientä" ääntä johtuen rakenteestaan...
https://www.youtube.com/watch?v=cqTWV2cVT8Q

Jos jollakin täällä on tuota (ilmeisesti kimpassa tätä kautta tilauttua) libertyn settiä olemassa, oisin kiinnostunut mitä siinä setissä on mukana ja minkä näköstä kamaa, onko siis faceplate-konversio vai carbon kamoilla vaiko jotain muuta eksoottista...
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 22, 2016, 17:08:05 ip kirjoittanut rallikuski »

Poissa GripDriver

  • Vakionaama
  • Viestejä: 179
    • -=MaxTuned=-
    • Sähköposti
Vs: Tremec TKO ja Libertyn kamat
« Vastaus #9 : Syyskuu 25, 2016, 17:18:13 ip »
Libertyn setissä tuli tällaiset kamat mukana:


Kolmosen ratas, tanko, sormi ja jousi. Tuohon kun ottais AMPltä synkrot ja nuo shift forkkien padit niin vois vaik tulla hyvä..

-Timo
"Cossuah..!"

Poissa rallikuski

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: Tremec TKO ja Libertyn kamat
« Vastaus #10 : Syyskuu 26, 2016, 16:13:25 ip »
Eli synkroja ja siirtäjän puslia vajaa sama setti kuin tuo AMPin paitsi tietty ilman ratasta. Tosin AMPin setissä ei oo tota jousta, mutta modasin sifterin jousta palauttamaan paremmin keskiasentoon reunasta.

Noita samoja fiiberisynkroja (mitä AMPin setissä on) saa libertyltäkin. Ja ebaystakin 3 modattua synkroa ja muutama siirtäjän pusla: http://www.ebay.com/itm/Ford-GM-Dodge-Tremec-3550-TKO-TKO500-TKO600-shift-improvement-kit-/262344945623?hash=item3d14fa2fd7:g:5bkAAOSwnDxUc8ZR&vxp=mtr

Katotaan jaksaako tänä talvena avata laatikkoa ollenkaan, mutta jos avaan niin voin postailla miten on kuluneet nuo modatut synkrot.

Tossa kolmosen rattaassa on varmaan joku "hienokäsittely" että pelais paremmin orkkis synkrojen ja kytkentärenkaan kanssa...
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 26, 2016, 16:17:41 ip kirjoittanut rallikuski »

Poissa GripDriver

  • Vakionaama
  • Viestejä: 179
    • -=MaxTuned=-
    • Sähköposti
Vs: Tremec TKO ja Libertyn kamat
« Vastaus #11 : Syyskuu 27, 2016, 12:16:51 ip »
ampperformance ebayssa tarjosi tuota ekaa korjauskittiä hintaan 395$ ilman tankoa ja sormea. Eli pelkät synkrot ja padit.

Vähän harkinnassa, jos pistäisi tilaukseen..

Olin jo aikeissa myydä tuon Tremecin pois ja sovittaa ZF 6GS-37DZ:n tilalle. Taidan kuitenkin kokeilla tuolla Tremecillä, kun on kaikki sovitukset tehty ja osat hommattuna..

-Timo
"Cossuah..!"

Poissa rallikuski

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: Tremec TKO ja Libertyn kamat
« Vastaus #12 : Syyskuu 27, 2016, 12:23:47 ip »
ampperformance ebayssa tarjosi tuota ekaa korjauskittiä hintaan 395$ ilman tankoa ja sormea. Eli pelkät synkrot ja padit.

Vähän harkinnassa, jos pistäisi tilaukseen..

Olin jo aikeissa myydä tuon Tremecin pois ja sovittaa ZF 6GS-37DZ:n tilalle. Taidan kuitenkin kokeilla tuolla Tremecillä, kun on kaikki sovitukset tehty ja osat hommattuna..

-Timo

Kyllä jenkkilän pojatkin on noita fiiperisynkroja kehunut, eikä mullakaan mitään valittamista tosiaan oo ollut. Kone kiertää pikkasen päälle 7000rpm ennenku osuu rajottajaan ja siellä vielä pykälä vaihtuu hienosti.

Poissa GripDriver

  • Vakionaama
  • Viestejä: 179
    • -=MaxTuned=-
    • Sähköposti
Vs: Tremec TKO ja Libertyn kamat
« Vastaus #13 : Joulukuu 19, 2016, 15:13:52 ip »


Kyllä jenkkilän pojatkin on noita fiiperisynkroja kehunut, eikä mullakaan mitään valittamista tosiaan oo ollut. Kone kiertää pikkasen päälle 7000rpm ennenku osuu rajottajaan ja siellä vielä pykälä vaihtuu hienosti.
Mitä öljyjä oot käyttäny laatikossa?

-Timo
"Cossuah..!"

Poissa rallikuski

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: Tremec TKO ja Libertyn kamat
« Vastaus #14 : Syyskuu 27, 2017, 12:28:10 ip »


Kyllä jenkkilän pojatkin on noita fiiperisynkroja kehunut, eikä mullakaan mitään valittamista tosiaan oo ollut. Kone kiertää pikkasen päälle 7000rpm ennenku osuu rajottajaan ja siellä vielä pykälä vaihtuu hienosti.
Mitä öljyjä oot käyttäny laatikossa?

-Timo

Vähän ehkä tulee myöhässä, mutta ekana oli perus ATF dexron 2:sta, nyttemmin ollut royal purplea missä on syncro mesh lisäaineistus. En oo huomannu eroa öljyn kanssa ATF/royal purple muuta kuin hinnassa...
Laatikolla ajeltu koko kesä ilman murheita, kakkonen ja etenkin kolmonen menee edelleenkin tupaan täydestä laukastakin siinä 7000rpm paikkeilla.
Vaihtelin öljyt kesken kesää eikä mitään ihmeitä tullut öljyn mukana, kestävän oloiset on nuo fiber-syncrot.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 27, 2017, 15:11:23 ip kirjoittanut rallikuski »