Kirjoittaja Aihe: RB20 Det virityspotentiaali?  (Luettu 18214 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa neg0t

• Uusi käyttäjä
RB20 Det virityspotentiaali?
« : Heinäkuu 31, 2014, 20:19:02 ip »
Meikällä on pitkän aikaa ollut suunnitelmissa yleinen ratakulkine ja viimeisen 10-vuoden Japskiautofanittaminen alkaa saada ne mittasuhteet että asia on melkeinpä paketissa. R32 Gts-t "lama" skyllestä lähdetään ja katsotaan mihin päädytään, mutta itse asiaan.

Rb20det on saanut jonkin verran positiivista mainetta 240sx swapeissa sun muissa, mutta onko tästä Godzillan sisiliskon kokoisesta serkusta oikeasti mihinkään, vai pitäisikö suosiolla vähän säästellä ja hommata se GT-R?

Negatiiviset puolet.
- Suurimmat heikkoudet oman tarkastelun ja satunnaisten nettikeskustelujen perusteella on öljy+vesipumppujen riittävyys suuremilla tehoilla.
- Vakionokat myös taitavat jäädä vähän ahtaalle.
- N1 osat eivät taida sopia rb20 lohkoon suoraan tai niitä ei ole valmistettu tälle koneelle. Toki on mahdollista että olen ne missannut.
- Myös vakiosuuttimet ovat aika pienet ( 270cc?), vaikka vaihtoon ne menee kuitenkin. Sama koskee myös bensapumppua.
- vakioahtimen saa heittää terassille liinapainoksi.

Onneksi tässä moottorissa on jotain hyvääkin.

- Kansi virtaa siedettävästi vakiona
- Vakiohiluilla pärjää 300-350 hp tienoille
- Halpa aloittaa työstäminen

Mielessä on siis tosiaan järkihintainen rataprojekti, ei niinkään over the top drifteri  ::) Oikeastaan kaipaisin vain käyttännön infoa siitä että onko tässä mitään järkeä :D

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 31, 2014, 20:22:33 ip kirjoittanut neg0t »
Oudon innostunut Hondamies.

Poissa Hel-Racing

• Pro-kuljettaja
  • Vakionaama
  • **
    • Sähköposti
Vs: RB20 Det virityspotentiaali?
« Vastaus #1 : Elokuu 01, 2014, 09:37:07 ap »
mulla olis sulle just tollanen r32gts-t rb20det   kaarret, alusta, pyörät käääääntyyy, billet imusarja, rosteri pakosarja, masterpower ahdin, ulkonen hukkis, putki keula, turvatankki, ulkonen bensa pumpu, mega moottorin ohjaus ymym  

hintaa 5500e

soittele jos kiinnostaa

niko hellström
0408209123

vesimäen timolla  taitaa olla eniten suomessa kokemusta rb20 virittämisestä ja nuo nokat ahistaa ekana muita ongelmia mun käsittääkseni ei oo hirveesti ollut

Poissa silveR

• Moderaattori
  • Vakionaama
« Vastaus #2 : Elokuu 01, 2014, 10:37:49 ap »
Mulla oli oranssissa GTS-t:ssä isompi turbo, suuttimet, maf, walbron b-pumppu, zuikkiksen säätämä ecu ja tietty tarvittavat pakoputkisto- ja ahtoilmajärjestelmämuutokset. Sillä jo hyvin ajeli, tosin pienillä vaihteilla ja rajoitinta vasten, kun eihän se raukka alhaalta jaksanut vääntää. Motti otti vastaan kaiken rääkin mulla pari vuotta, ja sen jälkeen vissiin Rosterilla Corollassa vielä toiset pari vuotta, suht paljon ajettu avaamaton vakiopata. Voitelun ja jäähdytyksen kanssa ei ollut murheita, huohotusjärjestelmää olisi varmaan ollut hyvä vähän avartaa vielä lisää ahtoja nostellessa.

Enemmän ajatuksella tehty ahdinpaketti ja vähän kansitöitä niin olisi varmaan ollut vielä ihan erilainen käytettävyydeltään. Painava ja valtava myös fyysisiltä mitoiltaanhan se kone on, mutta jos ei pro-kilpuria halua niin eihän noilla sitten niin väliä. Soundi on omasta mielestä kivan raikas, sitä tulee säännöllisesti ikävä. :)

Itse en lähtisi tekemään GT-R:stä, sillä esimerkiksi etuapurunko ja sen kiinnitykset varsinaiseen runkorakenteeseen on ihan erit etuvetolaitteiden takia. Heti asteen hankalampi rakentaa kunnolla toimiva etupää driftihommiin.

Poissa neg0t

• Uusi käyttäjä
« Vastaus #3 : Elokuu 02, 2014, 16:29:29 ip »
mulla olis sulle just tollanen r32gts-t rb20det   kaarret, alusta, pyörät käääääntyyy, billet imusarja, rosteri pakosarja, masterpower ahdin, ulkonen hukkis, putki keula, turvatankki, ulkonen bensa pumpu, mega moottorin ohjaus ymym  

hintaa 5500e

soittele jos kiinnostaa

niko hellström
0408209123

vesimäen timolla  taitaa olla eniten suomessa kokemusta rb20 virittämisestä ja nuo nokat ahistaa ekana muita ongelmia mun käsittääkseni ei oo hirveesti ollut

Kiitos tarjouksesta, mutta amatöörinä haluan aloittaa projektin alusta asti että tästä oppiikin jotain :) Vaikka olishan tuollaanen aiva kiva....

Itsellä ollut mielessä tämmöset tavarat vakiohiluja käyttäen, koska budjetilla kuitenkin matkassa :

T3/T4 tai vastaava. Diskoperuna kävi mielessä.
top mount pakosarja
38mm hukkis ja sopiva turboruuvi säätämiseen, vai olisiko parempi investoida sähköiseen...
vag puolasarja ( eikö sovi kaikkiin rb koneisiin?)
GTR 444cc suuttimet ( tarvii etuvastukset?)
zuikkiksen ecu ja z32 maf.
Walbro, jos budjetti riittää niin turvatankki ja ulkoinen pumppu.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 02, 2014, 16:31:16 ip kirjoittanut neg0t »
Oudon innostunut Hondamies.

Poissa Vääntäjä

• Peruskäyttäjä
« Vastaus #4 : Elokuu 06, 2014, 07:14:47 ap »

hintaa 5500e

soittele jos kiinnostaa

niko hellström
0408209123

vesimäen timolla  taitaa olla eniten suomessa kokemusta rb20 virittämisestä ja nuo nokat ahistaa ekana muita ongelmia mun käsittääkseni ei oo hirveesti ollut

Kiitos tarjouksesta, mutta amatöörinä haluan aloittaa projektin alusta asti että tästä oppiikin jotain :) Vaikka olishan tuollaanen aiva kiva....

Itsellä ollut mielessä tämmöset tavarat vakiohiluja käyttäen, koska budjetilla kuitenkin matkassa :

T3/T4 tai vastaava. Diskoperuna kävi mielessä.
top mount pakosarja
38mm hukkis ja sopiva turboruuvi säätämiseen, vai olisiko parempi investoida sähköiseen...
vag puolasarja ( eikö sovi kaikkiin rb koneisiin?)
GTR 444cc suuttimet ( tarvii etuvastukset?)
zuikkiksen ecu ja z32 maf.
Walbro, jos budjetti riittää niin turvatankki ja ulkoinen pumppu.

Tuli vaan mieleen näin pari vuotta sitten samoja juttuja kelanneena: Oletko henkisesti valmis sitten luopumaan tästä RB20det kyhäelmästä kunnon persnetolla tai pitämään auton tallin koristeena, sitten jos / kun haluat siirtyä isojen poikien leluihin?

Terv M3, josta ei ainakaan näillä näkymin luovuta koskaan, kun miettii osiin mennyttä rahaa ja eritoten ostettujen osien asennustunteja. En myöskään raaski ottaa tuota pois kilvistä ja ylipaineistaa sitä, kun tuosta maksoin aikanaa sen kilpipelin lisähinnan.
E36 M3 3.2 D-spec & E36 325i