Kirjoittaja Aihe: Street/Pro Street 2014  (Luettu 29479 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ESKRacing

  • Pro-kuljettaja
  • Peruskäyttäjä
  • **
  • Viestejä: 139
    • Sähköposti
Vs: Street/Pro Street 2014
« Vastaus #15 : Joulukuu 07, 2014, 15:33:31 ip »

Poissa Tanehau

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 70
    • Stalker Racing Team
    • Sähköposti
Vs: Street/Pro Street 2014
« Vastaus #16 : Helmikuu 04, 2015, 15:56:59 ip »
Heps heps,

Osaako joku sanoa montako UUTTA paria renkaita suurinpiirtein Pro Street osakilpailussa näillä nykysäädöksillä, kun nyt on kaaviokin mukana? Semmonen lukema millä nyt varmasti ainaki pärjää. Autoni koneteho on se 300+.

Itse oon miettinyt, että voisiko jopa 3 parilla pärjätä?
Stalker Racing Team, Audi A4 B5 4.2 V8 32v 6-speed RetardWD

Facebook: www.facebook.com/StalkerRacingTeam

Poissa Filk

  • Tuomari
  • Vakionaama
  • Viestejä: 194
  • Almighty Silvia
Vs: Street/Pro Street 2014
« Vastaus #17 : Helmikuu 04, 2015, 16:22:39 ip »
Heps heps,

Osaako joku sanoa montako UUTTA paria renkaita suurinpiirtein Pro Street osakilpailussa näillä nykysäädöksillä, kun nyt on kaaviokin mukana? Semmonen lukema millä nyt varmasti ainaki pärjää. Autoni koneteho on se 300+.

Itse oon miettinyt, että voisiko jopa 3 parilla pärjätä?

Riippuu aivan kamalasti radasta, renkaista ja autosta muutenkin + siitä kuinka paljon ehtii ajaa treeniajoa ennen kisaa, mutta väittäisin että kolmella pärjää hienosti.

Mutta itse viime kaudella prostreettiä ajaessani käytin (kun loppukaudesta sain vähän uusia pinnattuja renkaita hankittua) keskimäärin 1,5 paria uusia per kisa. Ajoin treenit käytetyillä roskalavarenkailla ja sitten lajittelut + kaavion uusilla. Joissakin kisoissa pärjäsi lajittelut + kaavion yhdellä parilla (vähän renkaita kuluttava rata tai lyhyt kaavio). Joissakin kisoissa meni 2 paria. Tehoja jossain 500hp korvilla.

Voisin kuvitella että jos ajaisi 300hp autolla maltilliset treenit + lajittelut + kaavion niin kolme paria riittää kyllä. Ja varmasti riittääkin jos laskee kauden kustannuksia. Ei kuitenkaan ehkä ole huono idea kantaa ylimääräistä paria mukana, tai vaihtoehtoisesti ajella treenejä käytetyillä renkailla.

Kisavetojen määrä on periaatteessa helppo laskea.
Lajittelut: 1 lämppäri + 2 vetoa = 3
Kaavio: top 16 1 lämppäri + 1 veto, top 8 2 vetoa, top 4 2 vetoa, finaali 2 vetoa = 8 vetoa
Yhteensä siis 11 vetoa, JOS pääsee finaaliin asti ja JOS ajetaan top16 kaavio ja JOS ei tule OMT:tä.
(vanhalla pariajottomalla systeemillä olisi ollut 3 vetoa vähemmän).


Mutta toki tosiaan jos renkaat kestävät vaikka korkeintaan kaksi vetoa niin johan niitä alkaa sitten kuluakin :D
Itsellä tosiaan riitti viime vuonna 1 pari uusia pinnattuja koko kaavion läpi niin että useimmiten jäi vähän loppuburnikseenkin :D
Vaan eipä nuo minun renkaat kyllä yhtään savunneetkaan. Vinkuivat kyllä sitten senkin edestä  :-X
シルビアドリフトスペック。。。究極ですね

Postiautot rok \o/

Poissa Tanehau

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 70
    • Stalker Racing Team
    • Sähköposti
Vs: Street/Pro Street 2014
« Vastaus #18 : Helmikuu 04, 2015, 17:03:12 ip »
Mahtava homma, tämä homma voi onnistuakkin sitten ja raha ei ole esteenä välttämättä. Roskalava renkailla onkin tullut harjoiteltua viime kesänä ja on niitä nyt ainaki 20 paria poltettu. Lapuan radallakin näytti kestävän 4 - 6 kierrosta parhaillaan ennenkä pinta lenti tai puhkesi.

Olikos nyt niin, että kitka/nastarenkaita ei saanut sitten käyttää vaikka nastat niistä nypitty pois? Talvisin vaan tuppaa löytymään herkullisia määriä kummia joissa melkein täysi kulutuspinta, kun vaan malttaa nasta napsutella pois :)
Stalker Racing Team, Audi A4 B5 4.2 V8 32v 6-speed RetardWD

Facebook: www.facebook.com/StalkerRacingTeam

Poissa CrazyDriver

  • Kuljettaja
  • Vakionaama
  • *
  • Viestejä: 250
  • Tmi Janne Kaasalainen
    • Sähköposti
Vs: Street/Pro Street 2014
« Vastaus #19 : Helmikuu 05, 2015, 08:54:51 ap »
Itellä oli se 3 paria uusia per kisa mukana ja missään kisassa en edes kolmatta paria laittanut alle.
Botnialla olisi sen kolmannen parin tarvinut jos olisi edennyt kaaviossa pidemmälle mutta uskosin kyllä että 3 parilla tosiaa pärjää ihan hyvin jos ei pinta irtoa ennenaikaisesti tms.

Ja ne talvirenkaat... Ne ei pidä kyllä yhtään luisukäytössä. Parina reenipäivänä koittanut talvi ja kitkapyöriä mutta pito ainakin niissä mitä koitin oli täysin olematon.

Poissa Tanehau

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 70
    • Stalker Racing Team
    • Sähköposti
Vs: Street/Pro Street 2014
« Vastaus #20 : Helmikuu 05, 2015, 15:56:26 ip »
Niistä talvirenkaista, että saako niitä kummiskin käyttää osakilpailussa vai onko ne kiellettyjen listalla? Jos nyt esim on vain hakkapeliitoista nyppinyt nastat irti. En nyt tarkoita, että niitä käyttäsin, mutta ihan kiinnsotaa tietää saako niitä käyttää.

Sitten semmosta, että keltä täälä sais sellasen internet pika katsastuksen autolle? Täs nyt on tarkoitus pistää auto sille mallille, että kesällä saisi osallitua ensimmäistä kertaa prostreet sarjan osakilpailuun niin olis kiva tietää, että kun tuon auton paikan päälle niin se olisi sitten katsastuksesta läpi menevä peli. Eli iha vaan, että näytän kuvia kaarista, vöiden kiinnityksistä ja jne että ne vain kelpaa kuvien perusteella.

Jos joku ny haluaa nähdä vähän vaivaa niin voisi nyt linkkailla ne olennaisimmat ohjeet millä saan omat/autoni turvavarusteet kilpailuehtojen vaatimalle tasolle. Ne mitä vaaditaan prostreet/pro sarjassa.

Itseltäni löytyy seuraavat:

-1 kerroksinen ajohaalari
-Mopo kypärä
-Sparcon niskatuki

Autosta löytyy seuraavat tällä hetkellä: (Audi A4 B5)

-Turvakaaret
-Auto riisuttu täysin sisältä konejelautaa myöten.
-Ovissa alumiinipellit
-FIA Willans 6 pistevyöt + kiinnitykset
-OMP kuppipenkki FIA + kiinnitykset
-2kg Vaahtosammutin (kiinitys/sijainti vielä epäselvä)
-Märkä Akku ohjaamossa (kiinnitys/sijainti epäselvä ja pitääkö olla kotelossa).
-Hinauslenkit puuttuu (Tarvitsiko taaksekkin?)
-Konepellissä sokat
-Takontti lukossa, pitääkö olla sokilla sekin kiinni?
-Ei ole vielä päävirtakatkaisinta, pelkkä auton oma virtalukko (Riittääkö) ?
-Auto neliveto alunperin, mutta hitsattu jakolaatikon tasauspyörästö lukkoon ja poistettu edestä vetoakselit.
-Bensatankki auton oma.
-Pyyhkiät löytyy
-Lämmityslaitteen kenno + puhallin.

Jos joku jaksaa rupatella mun auton turvavarustuksista ja niiden kiinnityksistä sun muista tarpeellisesta mitä prostreet ja sarja vaatii niin olisi tosi mukava :)

Stalker Racing Team, Audi A4 B5 4.2 V8 32v 6-speed RetardWD

Facebook: www.facebook.com/StalkerRacingTeam

Poissa CrazyDriver

  • Kuljettaja
  • Vakionaama
  • *
  • Viestejä: 250
  • Tmi Janne Kaasalainen
    • Sähköposti
Vs: Street/Pro Street 2014
« Vastaus #21 : Helmikuu 05, 2015, 18:20:11 ip »
Niistä talvirenkaista, että saako niitä kummiskin käyttää osakilpailussa vai onko ne kiellettyjen listalla? Jos nyt esim on vain hakkapeliitoista nyppinyt nastat irti. En nyt tarkoita, että niitä käyttäsin, mutta ihan kiinnsotaa tietää saako niitä käyttää.

Sitten semmosta, että keltä täälä sais sellasen internet pika katsastuksen autolle? Täs nyt on tarkoitus pistää auto sille mallille, että kesällä saisi osallitua ensimmäistä kertaa prostreet sarjan osakilpailuun niin olis kiva tietää, että kun tuon auton paikan päälle niin se olisi sitten katsastuksesta läpi menevä peli. Eli iha vaan, että näytän kuvia kaarista, vöiden kiinnityksistä ja jne että ne vain kelpaa kuvien perusteella.

Jos joku ny haluaa nähdä vähän vaivaa niin voisi nyt linkkailla ne olennaisimmat ohjeet millä saan omat/autoni turvavarusteet kilpailuehtojen vaatimalle tasolle. Ne mitä vaaditaan prostreet/pro sarjassa.

Itseltäni löytyy seuraavat:

-1 kerroksinen ajohaalari
-Mopo kypärä
-Sparcon niskatuki

Autosta löytyy seuraavat tällä hetkellä: (Audi A4 B5)

-Turvakaaret
-Auto riisuttu täysin sisältä konejelautaa myöten.
-Ovissa alumiinipellit
-FIA Willans 6 pistevyöt + kiinnitykset
-OMP kuppipenkki FIA + kiinnitykset
-2kg Vaahtosammutin (kiinitys/sijainti vielä epäselvä)
-Märkä Akku ohjaamossa (kiinnitys/sijainti epäselvä ja pitääkö olla kotelossa).
-Hinauslenkit puuttuu (Tarvitsiko taaksekkin?)
-Konepellissä sokat
-Takontti lukossa, pitääkö olla sokilla sekin kiinni?
-Ei ole vielä päävirtakatkaisinta, pelkkä auton oma virtalukko (Riittääkö) ?
-Auto neliveto alunperin, mutta hitsattu jakolaatikon tasauspyörästö lukkoon ja poistettu edestä vetoakselit.
-Bensatankki auton oma.
-Pyyhkiät löytyy
-Lämmityslaitteen kenno + puhallin.

Jos joku jaksaa rupatella mun auton turvavarustuksista ja niiden kiinnityksistä sun muista tarpeellisesta mitä prostreet ja sarja vaatii niin olisi tosi mukava :)



Hinauslenkit pitää ainaki löytyä ja märkäakun pitää olla koteloitu.

Poissa Turbiini

  • Pro-kuljettaja
  • Vakionaama
  • **
  • Viestejä: 296
Vs: Street/Pro Street 2014
« Vastaus #22 : Helmikuu 05, 2015, 18:35:23 ip »
märkäakun pitää olla koteloitu.


Ei välttämättä, minun tulkinnan mukaan rittää jos on vrla tyypin akku josta saa huohotuksen letkulla ulkopuolelle. Akun navat pitää olla suojattu eli jonkinlainen muovin pala joka ainakin plus navan peittää on oltava.

Poissa CrazyDriver

  • Kuljettaja
  • Vakionaama
  • *
  • Viestejä: 250
  • Tmi Janne Kaasalainen
    • Sähköposti
Vs: Street/Pro Street 2014
« Vastaus #23 : Helmikuu 06, 2015, 09:05:09 ap »
5.8.3. Akku:
Valmiste ja kapasiteetti ovat vapaat.
Akun täytyy olla lujasti kiinnitetty ja peitetty, jotta
estettäisiin oikosulut ja vuodot .
Alkuperäinen akkujen lukumäärä tulee säilyttää.
Jos akku siirretään alkuperäiseltä paikaltaan, tulee
se kiinnittää käyttäen metallialustaa ja kahta eristettyä
metallipantaa, jotka on kiinnitetty pultein ja mutterein
lattiaan.
Pantojen kiinnityspulttien paksuus on vähintään 10
mm, aluslevyn paksuus vähintään 3 mm, ja aluslevyn
pinta-ala vähintään 20 cm
2
.
Märkäakku tulee lisäksi ympäröidä vuodon estävällä
muovilaatikolla.

Poissa uti70

  • Kuljettaja
  • Peruskäyttäjä
  • *
  • Viestejä: 33
    • Sähköposti
Vs: Street/Pro Street 2014
« Vastaus #24 : Helmikuu 06, 2015, 12:10:41 ip »
Nypittyjä talvirenkaita on saanut käyttää ainakin kesän 2013 ja 2014 street kisoissa (itse ajoin niillä) katsastuksessa vain katsoivat, että nastat poistettu.
Hitsinpimpula Racing
Sponsoroi
www.jobkauppa.fi

Poissa Tanehau

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 70
    • Stalker Racing Team
    • Sähköposti
Vs: Street/Pro Street 2014
« Vastaus #25 : Helmikuu 11, 2015, 15:33:45 ip »
Prostreet/Pro; Kuinkas, kun mulla tarkoitus on siirtää jäähdytin keulalta peräkonttiin niin tarvitseeko peräkonttia sulkea mitenkään ohjaamotilaan? Käsittääkseni vasta sitten jos polttoaine tankin siirtää peräkonttiin niin joutuu sen sulkemaan ohjaamon ja peräkontin välisen tilan?

Stalker Racing Team, Audi A4 B5 4.2 V8 32v 6-speed RetardWD

Facebook: www.facebook.com/StalkerRacingTeam

Poissa Haxu.R

  • Kuljettaja
  • Vakionaama
  • *
  • Viestejä: 297
Vs: Street/Pro Street 2014
« Vastaus #26 : Helmikuu 11, 2015, 21:29:18 ip »
Prostreet/Pro; Kuinkas, kun mulla tarkoitus on siirtää jäähdytin keulalta peräkonttiin niin tarvitseeko peräkonttia sulkea mitenkään ohjaamotilaan? Käsittääkseni vasta sitten jos polttoaine tankin siirtää peräkonttiin niin joutuu sen sulkemaan ohjaamon ja peräkontin välisen tilan?



Oli sääntökirjas tai ei mut laita poppareilla ohut alumiinilevy selkänojan aukkoo. Lämmittää mieltä siinä vaiheessa kun vesiletku pettää :)
JTH Racing Team

Rakenteilla Escort Super Saloon V8

Old Escorts just never die!

Menossa mukana

Esatech säätö ja viritystyöt

Poissa wilbertti

  • Vakionaama
  • Viestejä: 207
    • Valomainokset
    • Sähköposti
Vs: Street/Pro Street 2014
« Vastaus #27 : Helmikuu 12, 2015, 14:00:32 ip »
Saat ajaa kyllä nypityillä nastoilla ne ei ole kielletty eikä kitkat.
Mopo kypärä muistaakseni on kyllä kiellettyjen listalla mutta moottoripyörä kypärä on sallittu.
Jukka voi antaa lausuntoa sit enemmän tekniikkaan ja turvalaitteisiin.
Kaukonen, TPJ Drift team, Toritech DRINK team

Poissa Tanehau

  • Peruskäyttäjä
  • Viestejä: 70
    • Stalker Racing Team
    • Sähköposti
Vs: Street/Pro Street 2014
« Vastaus #28 : Helmikuu 14, 2015, 07:59:57 ap »
No se on mukava kuulla, että nypityt nastat ja kitkat käyvät. Pitääpä ruveta katteleen kunnollista kypärää sitten netin syövereistä. Mites nua ajokengät ja hanskat? Käykö jokku omat hanskat ja omat ajokengät vai pitääkö ne olla välttämättä jokku fia hyväksytyt kans? Ja tartteeko 1-kerroksisen ajohaalarin joku tulensuojaava kerrasto vai kelpaako ihan omat vaatteet vaan sielä alla?

Voisitko kertoa kuka jukka, laita vaikka privaan.
Stalker Racing Team, Audi A4 B5 4.2 V8 32v 6-speed RetardWD

Facebook: www.facebook.com/StalkerRacingTeam

Poissa CrazyDriver

  • Kuljettaja
  • Vakionaama
  • *
  • Viestejä: 250
  • Tmi Janne Kaasalainen
    • Sähköposti
Vs: Street/Pro Street 2014
« Vastaus #29 : Helmikuu 14, 2015, 23:29:20 ip »
No se on mukava kuulla, että nypityt nastat ja kitkat käyvät. Pitääpä ruveta katteleen kunnollista kypärää sitten netin syövereistä. Mites nua ajokengät ja hanskat? Käykö jokku omat hanskat ja omat ajokengät vai pitääkö ne olla välttämättä jokku fia hyväksytyt kans? Ja tartteeko 1-kerroksisen ajohaalarin joku tulensuojaava kerrasto vai kelpaako ihan omat vaatteet vaan sielä alla?

Voisitko kertoa kuka jukka, laita vaikka privaan.

Streettiä sai viimevuonna ainakin viä ajaa kuha oli hyväksytty kypärä ja niskatuki, sekä vapaavalintaiset/arkiset pitkät housut, pitkähihanen paita jokku kengät ja hanskat. Toki ajopukua taidetaan suositella jokaluokkaa, sitä en tiä oliko pro-streetissä jo pakollisena.

Jukka = nick Filk